آرشیو یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۷
سیاسی
۳
خبر

کریمی قدوسی؛ مرد ادعاهای بدون سند

«دیدار سید محمد خاتمی با ملک عبدالله در سال 88 برای کسب اجازه» ؛ گویی برای کریمی قدوسی طرح چنین ادعایی اصلا نیاز به سند و مدرک ندارد. او در توئیتر خود ادعایی عجیب را مطرح کرد که به این شرح بود: «محمد خاتمی یکی ازمهره های برجسته فتنه 88 ، درآن ایام جهت جلب حمایت سعودی برای نامزدی میرحسین به ریاض می رود و با ملک عبدالله دیدار می کند.

درآن جلسه عبدالله خطاب به خاتمی می گوید: چرا ایران درمنطقه وکشورهای عربی فعال است، می خواهید دستور بدهم ایران را روی سرتان خراب کنند؟» اما ماجرا در توئیت دوم کریمی قدوسی جالب تر می شود، جایی که او درباره واکنش رئیس جمهوری اسبق کشورمان این گونه می نویسد: «خاتمی در پاسخ می گوید: اعلی حضرتا، در صورت رای آوردن ما، از هرکجا که امر بفرمایید خارج می شویم…» نماینده نزدیک به جبهه پایداری در ادامه هم نتیجه می گیرد: «چنین مواضع بزدلانه ای باعث جرات بخشی به گروهک های تروریستی شده است.»

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری از جمله کسانی است که به نوشته کریمی قدوسی واکنش نشان داده و در کامنتی برای او نوشته است: «لطفا مستندات غیر کیهانی خود را ارائه فرمایید.» همین طور علیرضا رحیمی نماینده تهران هم در دو توئیت به این موضوع واکنش نشان داد. او ابتدا نوشت که «به امید روزی که دروغ پرهزینه و دروغگو رسوا شود.» و سپس در نوشته ای طعنه آمیز خطاب به کریمی قدوسی آورد: «عده ای در گزارش از جلساتی که در آن حضور ندارند حرفه ای شده اند. اول جلسه دکتر ظریف با کمیسیون امنیت و الان دیدار رسمی 20 سال پیش سران دو کشور.

دروغ و شائبه سازی هم اعتیاد می آورد. هنری اگر دارید از جلساتی که در آن حضور دارید گزارش دهید.»

عده زیادی از کاربران عادی فضای مجازی هم توئیت بدون سند کریمی قدوسی و خصوصا جایی که مدعی شده سید محمد خاتمی پادشاه سابق عربستان را با لفظ «اعلی حضرتا» خطاب کرده، مورد تمسخر قرار داده اند.

درهمین حال برخی از کاربران هم این جمله کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در تیرماه را یادآور شده اند که «اگر کسی دروغگو باشد عدم التزام به اسلام محسوب می شود» ؛ چیزی که می تواند ناظر به ارائه نکردن سند و فکت دقیق از سوی کریمی قدوسی برای اثبات ادعایش باشد.