آرشیو شنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۴۸
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

گذر از مرحله بستنی

پوریا عالمی

رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه به خبرگزاری ایلنا گفته: «نسبت فروش بستنی و آبمیوه در شش ماهه نخست سال - که فصل فروش بستنی محسوب می شود- متاسفانه وضعیت خوبی نداشت و فروش ما نسبت به گذشته 30 درصد کاهش داشته است».

این خبر مهم ترین خبر قرن است، چون همه خبرها را در خودش دارد. درواقع خبری که همه خبرها را در خود نداشته باشد خبر نیست.

اما چرا این خبر این قدر مهم است؟

1 - به ما ثابت می کند مصرف بستنی 30 درصد کاهش داشته؛ یعنی مردم ایران جای بستنی دنبال نبستنی رفته اند؛ یعنی قبلا طرف بستنی می زده اوکی بوده، الان بستنی جواب نمی دهد.

2 - از قدیم گفته اند بستنی ضدافسردگی است. پس 30 درصد مردم ایران آن قدر افسرده شده اند که دیگر با بستنی هم کارشان راه نمی افتد.

3 - قدیم اکثر مواقع سر مردم را شیره می مالیدند و گولشان می زدند. چندسال است که ما با دوتا بستنی و قربونت بشوم گول می خوریم. الان مسئولان به این نتیجه رسیده اند چه کاری است؟ شیره و بستنی نمی خواهد که؛ ما راحت تر از این حرف ها گول می خوریم و فقط شعار می دهند.

4 - البته مسئولان ما این طوری هستند که اگر فروش بستنی 30 درصد کاهش پیدا کند، نتیجه می گیرند 30 درصد مردم تابستان رفته بودند مسافرت خارجی و آنجا به جای بستنی چیزهای دیگری زده اند. پس تقصیر مردم است و باید عوارض خروج هر ایرانی را 30 درصد اضافه کنند.

5 - به قول مامان ما «فکر نان باش که خربزه آب است». احتمالا مردم رفته اند توی فکر و الان چون در مرحله ای هستیم که حتی توی فکر رفتن هم به آدم کمک نمی کند، مردم توی فکر مانده اند و بروبر به جلو نگاه می کنند و افسردگی گرفته اند و آه می کشند و بستنی شان آب شده.

6 - ما الان توی مرحله ای هستیم که می رویم ساندویچی، حساب و کتاب می کنیم آب معدنی بگیریم کمتر می افتد یا نوشابه. بستنی که دیگر موضوعی لاکچری است.

جمع بندی

سوفیا… عشقم… الان از مرحله پوشک داریم گذر می کنیم و وارد مرحله بستنی می شویم. تا کی بخواهیم از بستنی گذر کنیم و وارد مراحل دیگر بشویم، فقط چشم هایت را ببند و از ته دل دعا کن.

عاشق بازشونده تو؛ میدون دوم