آرشیو دو‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۶
استان ها
۱۸

تصویب 170 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان شرقی

سیما نیک رفتار

دنیای اقتصاد – تبریز: مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به سرعت بخشی به ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در استان گفت: با توجه به آخرین آمار سامانه کارا تاکنون 1358 طرح در دبیرخانه و کمیته فنی تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ 530 میلیارد تومان به بانک های عامل ارجاع شده است که از این تعداد 395 مورد بیش از 170 میلیارد تومان در کمیته های تخصصی بانک ها مورد تصویب قرارگرفته است.

حمید هاشم زاده اظهار کرد: از مجموع تعداد طرح های معرفی شده به بانک ها در بخش تسهیلات روستایی تاکنون 294 طرح به مبلغ 110 میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده است. وی با اشاره به شرایط اعطای تسهیلات روستایی به متقاضیان واجد شرایط گفت: پرداخت تسهیلات بر اساس مزیت ها، ظرفیت های مناطق روستایی و عشایری، بررسی توان فنی و اعتباری و اشتغال زا بودن طرح ها با اعمال یارانه و سود میانگین 6 درصد صورت می گیرد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی درباره رتبه استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی اظهار کرد: آنچه برای ما مهم است تحقق اهداف عالیه این طرح در امر اشتغال زایی است و از لحاظ عملکرد بانکی این طرح ها میزان طرح های مصوب در بانک ها شاخص مناسبی برای ارزیابی قلمداد می شود، چراکه این طرح ها بعد از تصویب در بانک ها در قریب به اتفاق موارد منجر به عقد قرارداد و پرداخت می شود که در این خصوص اکنون آذربایجان شرقی رتبه 9 را کسب کرده است.

وی افزود: فرآیند ارائه تسهیلات اشتغال از طریق سامانه کارا و به صورت همزمان و سراسری در کل کشور در جریان است، بنابراین رتبه های اعلامی استان ها نیز گاه به طور ساعتی تغییر پیدا می کند. مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه تک رقمی استان از لحاظ طرح های مصوب شده بانکی در ارائه این تسهیلات خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته همت جمعی در استان بر بهبود شرایط حاکم بر روند ارائه تسهیلات اشتغال زا استوار بوده است و ما توانسته ایم در این خصوص رتبه زیر 10 را کسب کنیم.