آرشیو پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۷
سیاسی
۲

هشدار معاون دفتر رئیس جمهوری نسبت به عواقب خطرناک رفتار امریکا

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری نسبت به عواقب سکوت کشورها برابر رفتار خطرناک امریکا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی در نشست «همکاری های اروپا، ایران و آینده برجام» در بروکسل با اشاره به تلاش ایران برای استقرار ثبات در خاورمیانه و حفظ حاکمیت قانون در روابط بین دولت ها، بر ضرورت تعهد عملی کشورهای اروپایی نسبت به وظایف خود در چارچوب برجام تاکید کرد. او با مرور عملکرد جمهوری اسلامی ایران در 15 سال گذشته در زمینه هسته ای، رویکرد مسئولانه کشورمان و اعتقاد جمهوری اسلامی ایران به گفت وگو و تعامل را مورد اشاره قرارداد و یادآور شد که استمرار هر توافق بین المللی مستلزم ایفای تعهدات از سوی همه طرف ها خواهد بود. روانچی با انتقاد از اقدام غیرقانونی و غیرمسئولانه دولت امریکا در خروج از برجام و نقض حقوق بین الملل نسبت به عواقب سکوت کشورها برابر رفتار خطرناک امریکا هشدار داد.

نشست «همکاری های اروپا، ایران و آینده برجام» به عنوان پیش نشست سومین کنفرانس امنیتی تهران روز گذشته با همکاری مؤسسه بین المللی مطالعات جهانی، مؤسسه اگمونت بلژیک، مؤسسه امور بین الملل ایتالیا، بنیاد همکاری های امنیت بین المللی تهران و با حضور اندیشمندان و نخبگان دانشگاهی و پژوهشی و مدیران اندیشکده های اروپایی در «بروکسل» برگزار شد.

اولین و دومین کنفرانس امنیتی تهران با شعار «گفت وگو، احترام، اعتماد و همکاری متقابل جهت نیل به امنیت و پیشرفت جمعی» در غرب آسیا، در سال های 1395 و 1396 برگزار شد. سومین دور این کنفرانس قرار است با محور «امنیت منطقه ای در غرب آسیا، چشم انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» بهمن ماه آینده برگزار شود.