آرشیو پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۷
فناوری
۶
قاب فناوری

شنیدن موسیقی با کیفیت بالا و هوشمندانه

سوسن صادقی

یک شرکت فرانسوی (Devialet)که در ساخت اسپیکر هایی هوشمند با پخش صدای فوق العاده مشهور است، معمولا اسپیکرهایی با تکنولوژی و کیفیت بالا برای علاقه مندان به موسیقی طراحی و می سازد که بسیار گرانقیمت است به همین دلیل بیشتر مردم نمی توانند از آن استفاده کنند. اما این شرکت قصد دارد مدل ارزانتر یکی از مدل های فاخر و گرانقیمت خود را راهی بازار کند تا بیشتر علاقه مندان به موسیقی در جهان بتوانند با کیفیت بالا به موسیقی های مورد علاقه خود گوش کنند.

این اسپیکرتخم مرغ شکل Phantom Reactor نام دارد و گفته می شود هیچ گونه نویزی ندارد و با صدای بم فوق العاده ای موسیقی را پخش می کند که به گفته سازندگان این اسپیکر چون دارای تکنولوژی مبتنی بر مدل ریاضی است، ریتم موسیقی را با دقت و کامل پخش می کند و می توان موسیقی را با عمق وجود احساس کرد.

این مدل ارزان قیمت 4 برابر کوچکتر از مدل های گرانقیمت است. 4 پوند وزن دارد هرچند در خانه براحتی قابل جابه جایی است اما برای سفر گزینه خوبی نیست چرا که کمی سنگین است.

این اسپیکر دارای پنل لمسی در قسمت بالایی است و از طریق وای فای و بلوتوث به تلفن همراه و رایانه متصل می شود. همچنین قابلیت پخش موسیقی از اسپاتیفای، ایرپلی، وی پی ان پی و… را دارد. از آنجایی که به تلفن همراه متصل می شود بنابراین از طریق برنامه مخصوص خود امکان پخش موسیقی از فاصله دور را دارد و به چندین اسپیکر دیگر نیز می تواند متصل شود. گفتنی است این اسپیکر با قیمت 999 دلار برای 600 وات و 1299 دلار برای 900 وات تا پایان اکتبر (10 آبان ماه) وارد بازار جهانی خواهد شد.