آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۲۳
اخبار کشور
۳

20 مرکز صدور روادید اربعین حسینی در ایران فعال است

مسئول کمیته هماهنگی با طرف عراقی در ستاد اربعین گفت: با هماهنگی انجام شده با دولت عراق 20 مرکز موقت و دائم صدور روادید اربعین حسینی در ایران فعال شده است.

سرتیپ مصطفی مرادیان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با پیگیری انجام شده و همکاری دولت عراق مشکلی در صدور به موقع روادید زائران اربعین حسینی وجود ندارد.

وی افزود: از دولت عراق خواسته شده با توجه به نزدیکی ایام اربعین حسینی و حجم زیاد متقاضیان در صدور روادید زائران اربعین حسینی تسریع شود.

مرادیان به هماهنگی خوب دو کشور ایران و عراق در گذرگاه های مرزی شلمچه، چذابه و مهران در رابطه با اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بازدید هایی به صورت مشترک از گذرگاه های سه گانه مرزی پیش بینی شده تا مشکلات احتمالی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات خاص امنیتی با هماهنگی طرف عراقی اربعین امسال هیچ مشکل خاص امنیتی زائران را تهدید نمی کند.

تدابیر لازم برای امنیت زائران اربعین حسینی در عراق اتخاذ شد

معاون وزیر کشور عراق گفت: تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم در مسیر عبور زائران اربعین حسینی در خاک عراق پیش بینی و اتخاذ شده است.

سپهبد «محمد بدر» در حاشیه نشست کمیته مشترک اربعین ایران و عراق در مرز شلمچه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دولت عراق برای با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین حسینی تمام پیش بینی های لازم را انجام داده و هماهنگی برای تردد آسان و بدون مشکل زائران ایرانی به خاک عراق در مراسم اربعین در حال انجام است.

وی افزود: در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل و امنیت زائران حسینی در مسیرهای پیاده روی اربعین کمیته های مختلفی تشکیل شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سپهبد بدر به تشکیل کمیته مشترک همکاری به منظور برای برطرف کردن مشکلات احتمالی در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: نمایندگانی با اختیار کامل برای اتخاذ تصمیم بدون مراجعه به دولت مرکزی عراق معرفی تا ضمن بررسی مشکلات در گذرگاه های مرزی اربعین مشکل را با طرف جمهوری اسلامی ایران به سرعت برطرف کنند.

معاون وزیر کشور عراق گفت:همبستگی و دوستی دولت و ملت ایران و عراق به واسطه برگزاری باشکوه اربعین حسینی مستحکم تر و سطح روابط دوجانبه نیز با شعار «حب الحسین یجمعنا» مستحکم تر شده است.