آرشیو پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۷
اجتماعی
۲۱

فرمانده انتظامی تهران بزرگ: 60 درصد تخلفات رانندگی با دوربین ثبت می شوند

به گفته سرداررحیمی، 60 درصد اعمال قانون ها با دوربین است و توسط دوربین انجام می شود و تنها 40 درصد توسط ماموران پلیس صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همایش رانندگان قانونمند با بیان اینکه متوجه شده ایم چقدر کار رانندگان ارزشمند است، گفت: جالب اینکه رانندگان باشرف و دوستدار مردم و انقلاب، قاطعانه ایستاده اند و با وجود بیان مطالبات خود اما کار مردم را زمین نمی گذارند و انجام می دهند.

رحیمی اضافه کرد: حدود یک سوم جرایم و تخلفات در تهران رخ می دهد؛ البته باید گفت که اکثر خیابان های تهران به دوربین تجهیز شده و آمار تخلفات را ثبت می کنند. به همین جهت 60 درصد اعمال قانون ها با دوربین است و توسط دوربین انجام می شود و تنها 40 درصد توسط ماموران پلیس صورت می گیرد. دوربین ها در تهران شبانه روز آمار می گیرند و برای قانون گریزان اعمال قانون می کنند.

وی در ادامه گفت: توقع و انتظار ما این است که سایر رانندگان بدانند که موضوع آموزش و فرهنگ سازی در آمد و شد، جزو اولویت های اصلی نیروی انتظامی است، یعنی اصلی ترین اولویت ما بحث آموزش است. البته رانندگانی که قوانین و مقررات را رعایت کنند همواره مورد توجه و عنایت پلیس قرار خواهند گرفت.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدامات آموزشی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: رانندگان متخلفی که خودروهایشان به ستاد ترخیص منتقل شده قبل از دریافت خودرو کلاس های آموزشی را می گذرانند و 120 هزار راننده را در طول شش ماه گذشته تا به امروز در تهران آموزش داده ایم. همچنین برای 25 هزار راننده تاکسی نیز با هماهنگی با تاکسیرانی و 12 هزار راننده اتوبوس نیز آموزش های لازم را در این زمینه داده ایم.