آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۲۳
اقتصادی
۴

معاون رئیس جمهور: 210 مقام دولتی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه شغل شهردار از نظر ما مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان است، گفت: در بین مقامات و مسئولین دولتی 210 نفر مشمول این قانون می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص تعداد بازنشستگان شاغل در دولت، اظهار کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سال 1395 تصویب شده است؛ آنچه اخیرا اتفاق افتاد اصلاحیه ای بر تبصره یک این قانون است. براساس اطلاعاتی که ما جمع آوری کردیم در بین مقامات و مسئولین 210 نفر مشمول این قانون می شوند که باید تا 26 آبان ماه نسبت به جایگزینی آنها اقدام شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در حالی تعداد افراد مشمول این قانون را 210 نفر می داند که پیش از این، عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور گفته بود: «با محاسبات و بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که حدود 170 نفر از مقامات طبق قانون جدید نمی توانند در دستگاه های اجرایی به خدمت خود ادامه دهند.»

انصاری درباره تفاسیری که از این قانون ارائه می گردد هم گفت: در قانون سال 1395 شهرداران مشمول آن بودند و کماکان نیز مشمول هستند و تغییری ایجاد نشده است. وقتی قانون در مجلس به تصویب می رسد ممکن است برداشت های مختلفی نسبت به آن وجود داشته باشد، اما براساس نظریه تفسیری که شورای نگهبان در سال 1376 انجام داده همه قوانین مجلس تا زمانی که مورد اصلاح یا تفسیر از سوی مجلس قرار نگرفته اند، نظر مجری معتبر است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان مجری قانون برداشتمان از قانون سال 95 این است که شغل شهردار شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان است، تصریح کرد: شهردار یک شهر 200 هزار نفری را نمی توان یک بازنشسته گذاشت، اما شهردار شهر تهران چون هم تراز مقامات بند (ج) بوده شامل تبصره یک بوده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: شغل شهردار از نظر ما مشمول این قانون است و اگر نظرات مختلفی وجود دارد، تنها راه استفساریه از مجلس است.

انصاری در پایان خاطرنشان کرد: اینکه در دیگر قوا افراد بازنشسته باشند، قطعا وجود دارد و بعنوان مثال در مجلس شورای اسلامی به عنوان همتراز مقامات تعدادی مشغول به کار هستند.