آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۲۳
صفحه آخر
۱۲

تیم حقیقت یاب ترکیه به دنبال حفاری در کنسولگری عربستان

همزمان با پیچیده شدن معمای ناپدید شدن جمال خاشقجی منتقد سعودی، منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که تیم حقیقت یاب ترکیه اگر لازم شد دست به حفاری هایی در کنسولگری سعودی خواهد زد.

شبکه تلویزیونی الجزیره می گوید تیم حقیقت یاب ترکیه سه مکان را که امکان اختفای جسد یا خود روزنامه نگار سعودی منتقد در آنها زیاد است، مشخص کرده است. فارس هم نوشته، بر اساس این گزارش، تعیین مناطق سه گانه در شهر اسلامبول بعد از بررسی و رصد حرکت مشکوک خودروهای کنسولگری سعودی در این شهر صورت گرفته است. برخی منابع امنیتی ترکیه به الجزیره گفته اند احتمال دارد تیم حقیقت یاب ترکیه اگر لازم شد دست به حفاری هایی در کنسولگری سعودی بزند. ترکیه بعد از گذشت یک هفته دادستانی کل خود را مامور رسیدگی به پرونده خاشقجی کرده و تیم بازرسی و حقیقت یاب برای این کار تشکیل داده است.

اره بزرگ برای تکه تکه کردن جسد

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، به نقل از یک مسئول ترک در وزارت خارجه این کشور گزارش داده که جمال خاشقجی بعد از گذشت 2 ساعت از ورودش به کنسولگری عربستان در اسلامبول کشته شده و جسدش با اره تکه تکه شده است. این مسئول ترک حتی تاکید کرده، دستور کشتن خاشقجی از بالاترین مقامات دفتر پادشاهی عربستان صادره شده و مسئولان امنیتی ترکیه کاملا معتقدند که خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان کشته شده است…عملیات کشتن خاشقجی بسیار سریع و پیچیده صورت گرفته و جسد وی با استفاده از اره بزرگی که برای همین کار به کنسولگری منتقل شده بود تکه تکه شد.

گفته می شود احتمالا جسد تکه تکه شده داخل کنسولگری نیست و نابود شده و تیم حقیقت یاب ترکیه با انجام حفاری به دنبال یافتن اثری از جسد است. هستند افرادی هم که معتقدند، تمام ماجرای خاشقجی، مشکوک است و حتی شاید او زنده به عربستان منتقل شده باشد.