آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۲۳
صفحه آخر
۱۲

تشییع پیکر مادر حزب الله در بیروت

پیکر مادر شهید «حاج عماد مغنیه»از فرماندهان ارشد و ممتاز نظامی حزب الله لبنان با حضور مقامات این حزب و شمار زیادی از طرفداران او در حومه جنوبی بیروت تشییع شد.

جنبش مقاومت به این زن لقب«مادر حزب الله» داده و سردار سلیمانی نیز به مناسبت شهادت وی پیامی منتشر کرده است.

این مراسم دوشنبه و با حضور شماری از مسئولان حزب الله لبنان از جمله شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله برگزار شد. نماز میت به امامت شیخ نعیم قاسم اقامه و پس از آن پیکر وی در کنار فرزندش عماد مغنیه آرام گرفت.به گزارش صدا و سیما، شیخ نعیم قاسم در این مراسم سخنرانی هم کرد و گفت: ایشان بخشی جدایی ناپذیر از حامیان مقاومت بود.

«علی المقداد» عضو فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان نیز که در مراسم حضور داشت گفت: «امروز با پیکرام عماد (مادر عماد) خداحافظی می کنیم اما او در قلب همه ما جای دارد.»«آمنه سلامه» زنی 80 ساله بود که به واسطه نوع زندگی اش به مادر شهدای مقاومت اسلامی لبنان مشهور شده بود. این زن نامدار لبنانی اولین زنی است که در روضه الشهیدین جوار دیگر شهدای مقاومت از جمله فرزندش عماد و نوه اش جهاد به خاک سپرده شد. عماد مغنیه سومین فرزند او سال 86 در حالی توسط اسرائیلی ها به شهادت رسید که 25 سال تمام دستگاه های جاسوسی معتبر دنیا را بازی داد و به دنبال خود کشاند.

پیام تسلیت سردار قاسم سلیمانی

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال درگذشت حاجیه «آمنه سلامه» مادر «شهیدان مغنیه» برای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پیام تسلیتی ارسال کرد. در این پیام سردار سلیمانی ضمن تسلیت به سید حسن نصرالله به دنبال درگذشت مادر شهید عماد مغنیه آورده است: «آن مادر بزرگوار که باید از ایشان به عنوان «مادر حزب الله» یاد کرد، منبع فیض و رحمت الهی بود.»