آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۸
سیاسی
۲

وزیر کشور: رضایت مردم را جلب نکنیم به مشکل اساسی برخورد می کنیم

وزیر کشور بار دیگر نسبت به خطر نارضایتی مردم هشدار داد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته در هفتمین همایش ملی پدافند غیرعامل کشور در این باره گفت: اگر نتوانیم رضایتمندی مردم را حاصل کنیم، آن وقت به مشکل اساسی برخورد می کنیم و آسیبش را خواهیم دید؛ چرا که نظام طبیعت با کسی تعارف ندارد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع همایش گفت: مردمی که ما مدیون آنان هستیم، زمانی می توانند در موضوع پدافند غیرعامل به ما کمک کنند که از لحاظ اعتقادی قانع شوند و از لحاظ عملی هم به آنان اعتماد شود؛ آنچه ما باید به آن توجه داشته باشیم، ادای دین ما به این مردم است. ما چگونه می توانیم به در صحنه بودن مردم، ایثارگری و صبر آنان پاسخ دهیم؟ تنها به این شکل که رضایتمندی آنان را تامین کنیم و اگر نتوانیم این کار را بکنیم آن وقت به مشکل اساسی برخورد می کنیم و آسیبش را خواهیم دید.

وزیر کشور با اشاره به ناآرامی های اخیر، تصریح کرد: وقتی تهدیدها را طبقه بندی می کنیم این نوع تهدیدات و حرکاتی که در چندین ماه گذشته با آن روبه رو بودیم از جمله مهم ترین تهدیدات است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت. از سوی دیگر هم ضد انقلاب و منافقین به دنبال استفاده از این ناآرامی ها به سود خود هستند، بنابراین توجه به مشکلات مردم از مهم ترین وظایف پدافند غیرعامل است. رحمانی فضلی با بیان اینکه ما بدون امنیت نمی توانیم کاری انجام دهیم، گفت: عقل انسان می گوید باید امنیت را پیش از وقوع حادثه رعایت کنیم؛ چرا که هزینه کمتری را متقبل خواهیم شد. وزیر کشور روز گذشته در جلسه ستاد اربعین با بیان این که«برخی مطرح کردند چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است که تلقی ما این است که این برداشت ها بسیار سطحی و نارساست» ادامه داد: عظمت مراسم اربعین وقتی بیشتر درک می شود که به اقدامات دشمن بنگریم. دشمن در رسانه های خود این مراسم را بایکوت کرد و بازتابی نداد و اگر هم رسانه هایی به آن پرداختند برای بزرگ کردن اشکالات یا قراردادن شیعه در مقابل اهل سنت بود. آنها می خواستند اربعین را در مقابل حج قرار دهند در حالی که ما معتقدیم اربعین در طول حج است؛ اربعین مستحب اولی و حج جزو واجبات است.