آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۸
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

واکنش یک نماینده به مقررات جدید پوشش در دانشگاه آزاد

خبر اول اینکه، عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس با اشاره به کشف فساد مالی در پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد، گفت: بهتر است دانشگاه به جای پرداختن به مسائلی مانند پوشش دانشجو به مسائل اصلی بپردازد.به گزارش خانه ملت، محمود صادقی با یادآوری اینکه بر اساس اطلاعات واصله به کمیسیون آموزش در موضوع پذیرش چند برابری دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد فساد رخ داده و مبالغی جابه جا شده، افزود: متاسفانه نوعی نگاه سیاسی در دانشگاه آزاد حاکم شده که تمام مسائل را تحت شعاع خود قرار داده و مواردی مانند «هاشمی زدایی» در دانشگاه آزاد پیگیری می شود. صادقی همچنین با اشاره به دستورالعمل ضوابط تعیین مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش در دانشگاه آزاد، رعایت شئونات را ضروری اما شخصی و فردی دانست و افزود: «دغدغه اصلی دانشگاه آزاد باید توسعه علمی به جای پرداختن به مسائلی از این دست باشد.»

ترکیه به دنبال بازداشت رضا ضراب

شنیدیم که، مقامات ترکیه دستور بازداشت رضا ضراب، تاجر طلا را که علیه یک بانکدار این کشور در نیویورک شهادت داده بود ، صادر کرده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رضا ضراب 34 ساله، یک ایرانی- ترکی دوتابعیتی، شاهد دولتی دادگاه مهمت هاکان آتیلا، معاون سابق مدیر کل «هالک بانک» ترکیه بوده که به جرم کمک به ایران برای دور زدن تحریم های امریکا محاکمه شده بود.

یک دادگاه در استانبول، روز دوشنبه دستور بازداشت رضا ضراب، تاجر طلا، را به اتهام بازسازی غیرقانونی یک ویلای تاریخی - شخصی و همچنین نقض قانون حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی ترکیه صادر کرده است.این در حالی است که ضراب در سال 2016 توسط امریکا به جرم کمک به ایران برای دور زدن تحریم های ایالات متحده بازداشت و سال گذشته مجرم شناخته شد و مشخص نیست که آیا ترکیه می تواند تا پایان نیافتن حبس ضراب در امریکا، در قبال حکم جدید وی کاری انجام دهد یا نه.

بازداشت یک روزنامه نگار اصلاح طلب

دست آخر اینکه، مسعود کاظمی روزنامه نگار اصلاح طلب روز گذشته بازداشت شد. به گزارش امتداد، هنوز علت دستگیری و نهاد بازداشت کننده این روزنامه نگار مشخص نیست. کاظمی سابقه کار در روزنامه هایی چون شرق و قانون را در کارنامه خود دارد.