آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۸
فرهنگی
۸
نما

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام کرد: دولت دنبال حذف هنرمندان نیست

«ایران»: نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران صبح روز دوشنبه 14 آبان ماه با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد و همان طور که انتظار می رفت ابهامات مطرح شده در این نشست حول محور نامه سرگشاده فیلمسازان معترض به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

طی چند روز گذشته انتشار فهرست فیلم های راه یافته به سی وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و حواشی ایجاد شده پیرامون حذف برخی فیلم های انتخاب شده از سوی هیات انتخاب توسط شورای ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، سینماگران معترض را دست به قلم کرد تا در نامه ای سرگشاده به سید عباس صالحی دادخواهی کنند. 200 سینماگر که در بین آنها مدیران سینمایی و فیلمسازانی از سینمای بلند داستانی که سابقه فعالیت در سینمای کوتاه را داشته اند در این نامه به حذف برخی فیلم ها از جشنواره فیلم کوتاه تهران اعتراض کردند.

اما آن طور که سید صادق موسوی در این نشست اعلام کرد از بین 250 فیلم که به شورای نظارت ارائه شد، در مرحله اول 17 فیلم مجوز لازم برای نمایش را دریافت نکرده اند و در تقاضای دوباره و پیگیری برگزارکنندگان سه فیلم دیگر هم مجوز گرفته اند. او با ابراز امیدواری بر اینکه تا پایان هفته بر تعداد مجوزها افزوده شود یادآور شد که سال گذشته هم 8 فیلم موفق به اخذ مجوز از شورای نظارت نشده بودند. مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت که دولت به دنبال سانسور و حذف هنرمندان نیست و این گونه نبوده که از سر بزدلی به برخی فیلم ها مجوز داده نشود. در بخش دیگر این نشست دبیر سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه به ارائه توضیحاتی درباره کم و کیف بخش های مختلف جشنواره پرداخت. او از تدارک برپایی اختتامیه در برج میلاد خبر داد و اعلام کرد از جواد ظریف، محمدجواد آذری جهرمی و سورنا ستاری (دو وزیر امور خارجه و ارتباطات و معاون علمی رئیس جمهوری) برای این مراسم دعوت شده است. همچنین به گفته او قرار است در این دوره از جشنواره از دکتر الستی و اشکان اشکانی قدردانی شود.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از 18 تا 22 آبان97 برگزار خواهد شد.