آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۸
اجتماعی
۲۱

آغاز اجرای طرح «مدیریت مورد» ویژه معتادان در 16 استان

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی «مدیریت مورد» ویژه معتادین در حال بهبود، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم تر از مسیر درمان دانست و گفت: در صورتی که این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می رسد.

به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «فرید براتی سده» در دومین دوره آموزشی مدیریت مورد ویژه معتادین در حال بهبود در مازندران اشاره کرد: 16 استان برای اجرای این طرح با اولویت معتادین متجاهر آغاز شده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکرد های مدیریت مورد در پیشگیری از اعتیاد افزود: با وجود 8 هزار مرکز درمانی سرپایی و هزار و 200 مرکز اقامتی، در بحث درمان هیچ کمبودی وجود ندارد و تمامی کمبود ها و غفلت ها در مهم ترین بخش از روند بهبودی یعنی زمانی که فرد از مراکز درمانی ترخیص می شود، وجود دارد.

براتی سده، «مدیریت مورد» را طرح مددکاری بسیار جدی در توانمند سازی و بازگشت معتادین بهبود یافته به اجتماع دانست و تصریح کرد: نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از دیگران است و به دلیل اینکه عموما افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی آنها نیاز است.