آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۴
حوادث
۱۰

محکومیت 146 میلیارد ریالی 2 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه 146 میلیارد ریالی دو شرکت عمده وارد کننده به اتهام گرانفروشی 60 هزار و 688 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه خبر داد.

محمدعلی اسفنانی به خبرگزاری صداوسیما گفت: تعزیرات حکومتی در موضوع مبارزه با پدیده گرانفروشی در بازار و رسیدگی به تخلفات اقتصادی به وعده هایی که به مردم داده، عمل کرده است و بر همین اساس گزارش تخلف دو شرکت دیگر وارد کننده تلفن همراه که از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت اوایل مرداد امسال به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شده بود منجر به صدور حکم شد.

اسفنانی افزود: از 26 پرونده وارده ارجاعی به شعبه 56 بدوی تخصصی تعزیرات حکومتی تهران برای 20 پرونده که گزارش آنها تکمیل و تحقیقات آن کامل شد، رای صادر شده و حدود پنج پرونده به علت نقص و ضرورت تحقیق بیشتر در حال بررسی است و به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط دو شرکت عمده وارد کننده تلفن همراه 60 هزار و 688 گوشی تلفن همراه را با ارز 4200 تومانی وارد کرده و در عرضه آن مرتکب گرانفروشی به مبلغ بیش از 73 میلیارد ریال شده بودند که شعبه مذکور پس از احراز تخلف، مرتکبان را در مجموع به پرداخت مبلغ 146 میلیارد و 64 میلیون و 391 هزار و 298 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و به ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول محکوم کرد.