آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۸
رسانه
۱۵
شهروند خبرنگار

کودک بدسرپرست تنهاتر است

فوت پدر و مادر، ازدواج مجدد والدین، فقر، بیماری های لاعلاج والدین، اعتیاد و… از جمله عوامل ایجاد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست محسوب می شود و تاثیرات قابل ملاحظه تربیتی، روانشناختی، حمایتی و… را برجا می گذارد. کم توجهی به این کودکان باعث شد از مدتی قبل کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی پویشی را با عنوان # بدسرپرست- تنهاتر- است راه اندازی کنند. در ماه های اخیر کاربران از طریق این پویش مردمی به نوعی کاربران را به انجام فعالیت های جمعی برای حمایت هرچه بیشتر از کودکان بدسرپرست تشویق کردند و با به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم، متن و… سعی کردند دین خود را به این کودکان ادا کنند.

اقبال جمعی کاربران ایرانی از هشتگ # بدسرپرست- تنهاتر- است باعث شد این جریان مورد توجه انجمن ها و نهادهای مختلف قرار گیرد. هم اکنون جمع وسیعی از کاربران تصمیم گرفته اند در راستای افزایش توجه هرچه بیشتر به این پویش، به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه از عکاسان سراسر کشور دعوت کنند در فاصله سالروز زلزله کرمانشاه تا روز جهانی منع خشونت علیه کودکان که تاریخ آن به 21 تا 28 آبان مربوط می شود نمایشگاه و مسابقه عکاسی سراسری در ایران برگزار کنند.

این نمایشگاه و مسابقه عکاسی که از طریق پویش # بدسرپرست- تنهاتر- است برگزار می شود از تمامی کاربرانی که به نوعی به این حرفه علاقه مند هستند دعوت کرده است برای شرکت در اتفاق مذکور از طریق همین پویش همکاری خود را اعلام کنند و دین خود را به کودکانی که در زلزله کرمانشاه والدین خود را از دست دادند، ادا کنند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قرار است تمامی عواید حاصل از این پویش مردمی و نمایشگاه عکاسی مربوط به آن برای ساخت یک مدرسه در روستای شنقال خالدی در منطقه سرپل ذهاب صرف شود. این رویداد توجه بازیگران و ورزشکاران را هم به خود جلب کرده است و در این میان قرار است برخی از آنها به عنوان دبیر اجرایی و داور در مسابقه عکاسی حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است کاربران ایرانی همچنین به دنبال نزدیک شدن به روز جهانی منع خشونت علیه کودکان، با هشتگ # بدسرپرست- تنهاتر- است سعی می کنند مردم را با انواع مختلف خشونت های اجتماعی آشنا کنند و جلوی گسترش آنها را بگیرند.