آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۴
اخبار کشور
۱۱

با حضور وزیر آموزش و پرورش یادواره 36 هزار شهید دانش آموز برگزار شد

یادواره 36 هزار شهید دانش آموز و سالگرد شهادت حسین فهمیده در تهران برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم که دیروز در دبیرستان شهدای هفتم تیر منطقه 6 تهران برگزار شد، تکریم شهدا را از وظایف اصلی جامعه برشمرد و گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگی که شهدا از خودشان برای ما به ارمغان گذاشته اند باید همواره در طول زندگی ادامه داشته باشد بنابراین نباید تنها به برگزاری یادواره شهدا سالی یک بار بسنده کرد بلکه باید همواره منش شهدا را الگوی خود قرار دهیم و قدردان این تمدن غنی باشیم.

سید محمد بطحایی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ شهادت پابرجاست به خاطر انجام ایثارگری هاست لذا این دو واژه در کنار هم مفهوم پیدا می کنند نمی شود شهادت را بدون ایثارگری تصور کرد.

بطحایی با اشاره به آنچه در کتاب های درسی درباره فرهنگ ایثار و شهادت آمده است، افزود: خیلی بیشتر ازآنچه در کتاب ها به آن پرداخته شده باید به زندگی شهدا پرداخته شود، کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست نباید به این مقدار بسنده کنیم، بهره مندی از فرهنگ شهدا در زندگی، عاقبت به خیری را برای ما به ارمغان می آورد.

وی افزود: امسال تلاش کردیم این مراسم در سراسر کشور برگزار شود اما این موضوع نباید به تدریج از فروغ و عظمت این برنامه بکاهد. هرسال باید تکریم شهدا باعظمت تر از سال قبل برگزار شود.

تجلیل از خانواده شهید فهمیده و تعدادی از خانواده های شهدا با حضور وزیر از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.