درنگی در پردههای نمایشگاهی ایرج اسکندری
حکایت رنگین شیرین
نقاشیهای ایرج اسکندری در نمایشگاه «حکایت شیرین»، برایند روبهروشدن با یکی از پیشپاافتادهترین و هم آن گاه، ژرفترین نمود کار هنری است: نقاشی کردن! برای روشن کردن این ویژگی، بهتر است نخست به شیوههای کاربردی حکایت در زبان فارسی بپردازیم و درونمایههای چندگانه آن را بازشناسیم. این درونمایهها، شیوه کار نقاشی را آشکار میکند. نقاشی کردن، همواره بازبسته حکایت است. گاه حکایت بازگفتن از چیزی، آوردن سخن دیگری یا گزارش رخدادهای است؛ نشان دادن و بازنمایی دیداری است، مانند آینه، چنانکه آب حکایت کند ز اختر و ماه (جلالالدین محمد بلخی)، ما این شیوه نقاشی کردن را به خوبی میشناسیم. گاه حکایت همچنان
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.