آرشیو پنج‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۴۱
فناوری
۶

حمله باج افزار، کاربران وی چت را نقره داغ کرد

کاربران چینی رایانه از روز دوشنبه درگیر یک حمله باج افزاری شده اند که ضمن در هم ریختن و قفل اطلاعات کاربران خواستار مبالغی پول از کیف پول دیجیتال کاربران می شود.

به گزارش انتخاب، این روزها استفاده از کیف پول دیجیتال در چین بسیار رایج شده و به نظر می رسد سارقان اطلاعات نیز بخوبی از این موضوع آگاهی دارند.

پیام رسان وی چت در چین تبدیل به یک روش پرداخت پر کاربرد هم شده است اما اخیرا باج افزارها با حمله به کامپیوترهای کاربران این پیام رسان، امنیت کاربران را به طور کامل به مخاطره انداخته اند. تا روز دوشنبه بیش از 20 هزار رایانه قربانی یک حمله باج افزاری از منابعی نامشخص شده اند که خواستار پرداخت از طریق WeChat Pay شده اند.

رسانه های محلی گزارش دادند که این تعداد هنوز هم در حال رشد است. WeChat Pay که متعلق به شرکت Tencent است، یکی از رایج ترین کیف پول های دیجیتال در چین است. فایل های موجود در دستگاه های آسیب دیده توسط این باج افزار رمزگذاری می شوند. سپس برای به دست آوردن دسترسی به هر یک از فایل ها، کاربران باید از یک کد QR WeChat که در یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود، استفاده کرده و در ازای این کدها 110 یوان (حدود 16 دلار) را پرداخت می کند.

در حالی که نقض های داده ها موضوع عجیبی نیست اما کاربران چینی نگرانند که چرا سارقان اطلاعات وی چت را به عنوان روش پرداخت انتخاب کرده اند و به عبارتی دقیق تر نگرانی هایی بابت امنیت این سیستم دارند.