آرشیو پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۷
اخبار کشور
۱۱

رئیس جمهور در نشست خبری: کالاهای اساسی در بودجه 98 با ارز 4200 تومانی تامین می شود

رئیس جمهور با بیان این که مردم ما در روزهای سخت همیشه پشت نظام بودند و امروز هم چنین است، گفت: در بودجه 98 کالاهای اساسی با ارز 4200 تامین می شود.

حجت الاسلام روحانی شب گذشته در نشست خبری که در استانداری سمنان برگزار شد با تاکید بر این که 78 طرح با یکهزار و 466 میلیارد تومان اعتبار، مصوبات این سفر برای استان سمنان خواهد بود، گفت: اجرای این طرح ها می تواند به تحول، رشد و پیشرفت استان کمک کند.

وی افزود : یکی از طرح ها جاده معلمان است که شمال را به مرکز کشور متصل می کند و این طرح بر مبنای قولی که در سفر قبل دادیم، عقب است؛ نقدی بر سازمان برنامه و بودجه وارد است و در شورای اداری اعلام شد که همین روزها 240 میلیارد تومان آماده تخصیص است که اجرایی و همه عقب ماندگی سفر قبل جبران خواهد شد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: قولی که در این سفر داده ایم، اختصاص یک هزار و 466 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم محقق شود.

روحانی همچنین در جلسه شورای اداری استان سمنان به افزایش حقوق کارکنان در بودجه 98 اشاره کرد و گفت: بر این اساس دولت تصمیم گرفته تا در سال آینده حقوق کارکنان را 20 درصد افزایش دهد.

رئیس جمهور با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری های مشترک در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان با ارزشی بیش از 10 هزار میلیارد تومان، گفت: اجرای این پروژه ها نقش بسزایی در توسعه بیش از پیش استان خواهند داشت.

روحانی با بیان این که همواره نسبت به تامین آب آشامیدنی مردم تاکید کرده ایم، گفت: آب آشامیدن حق مردم است و باید از آب هایی که در شمال و جنوب کشور وجود دارد استفاده کرده و آن را به دست مردم برسانیم.

رئیس جمهور همچنین به موضوع سیاست خارجی نیز اشاره ای کرد و گفت : به صراحت گفتیم که اگر اروپایی ها هم بخواهند در رابطه با توان دفاعی کشور حرفی بزنند، برای ما قابل قبول نیست چرا که توان دفاعی ما برای دفاع از کشور است و با هیچ کس در این رابطه صحبت نمی کنیم.