آرشیو یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۲۹
حوادث
۱۱

پنج قاره

7 کودک قربانی حریق در شرق مکزیکوسیتی

مقامات محلی مکزیک اعلام کردند: در حادثه آتش سوزی در شهرک پرجمعیت «ایزتاپالاپا» واقع در شرق «مکزیکوسیتی» هفت کودک جان باختند.

این آتش سوزی پیش از ساعت پنج صبح روز جمعه به وقت محلی در یک کلبه کوچک ساخته شده از ورقه های فلزی و مقوایی رخ داد. قربانیان این حادثه همگی کودکانی دو تا 13ساله و از یک خانواده بودند و اجساد آنها از سوی آتش نشانان از کلبه سوخته شده بیرون کشیده شد.

والدین این کودکان در زمان وقوع آتش در خانه حضور نداشتند.

علت آتش سوزی در دست بررسی است. گزارش های محلی حاکی از آن است که این کودکان احتمالا برای گرم کردن خود، آتش روشن کرده بودند که کنترل آن از دستشان خارج شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شهردار «ایزتاپالاپا» اعلام کرده که کمپینی برای هشداردادن به ساکنان شهر نسبت به خطرات استفاده از گاز برای گرمابخشیدن به محیط خانه ها در این زمان از سال که افت دما وجود دارد، راه اندازی شده است.

کودک 3 ساله قربانی خشم پدرخوانده اش شد

مرد 28ساله به جرم قتل غیرعمد فرزندخوانده سه ساله اش دستگیر شد. فردی به نام «چارلیس واین هومیچ» 28ساله در مینه سوتای آمریکا به سبب کودک آزاری که به جان باختن یک کودک سه ساله منجر شد، مجرم شناخته و حکم بازداشت او صادر شد.

گزارش های رسیده حاکی از آن است پس از تماس یک زن با اورژانس و اعلام گزارشی مبنی بر نفس نکشیدن فرزندش، ماموران بلافاصله در منزل این شخص حضور یافتند که با صحنه یک کودک بی جان مواجه شدند. پس از انتقال سریع او به بیمارستان، فوت او اعلام شد.

با بازجویی های به عمل آمده از این زن، او گفت وقتی شیفت شب بوده کودک را برای مراقبت نزد شوهرش سپرده بود؛ اما روز بعد متوجه بی حالی و استفراغ های شدید کودک شده به طوری که مدام هم از دل درد شکایت می کرد.

طبق گزارش کالبدشکافی، این کودک بر اثر ضربات وارده بر شکمش فوت کرده است.

هم اکنون علاوه بر مادر کودک شوهر او نیز به جرم قتل غیرعمد در بازداشت به سر می برد.