آرشیو پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۷۱
فناوری
۶

رسیدن به تناسب اندام با آیینه هوشمند

یک شرکت کره ای آیینه هوشمندی را طراحی و ساخته است که کاربران با قرارگیری در مقابل آن در کلاس های تناسب اندام به صورت آنلاین شرکت کرده و با نظارت بر فرم بدن خود، وضعیت تناسب اندام خود را به صورت دوره ای رصد می کنند.

به گزارش «ایران آنلاین»، این فناوری با وجود نسخه های پیشین آیینه های هوشمند که محدود به صنایع مد و زیبایی بود، روندی متفاوت در پیش گرفته و حفظ تناسب اندام را در کاربران مدیریت می کند. کاربران از طریق نمایشگر Mirror Fit، ورزش موردنظر خود را انتخاب کرده و ورزش های قدرتی از جمله بوکسینگ، پیلاتس و حتی یوگا را در خانه و به صورت آنلاین آموزش می بینند. این آیینه شرایط حضور در کلاس های آمادگی جسمانی را نیز فراهم کرده و تمرین ها را تا مرحله نهایی و از راه دور مدیریت می کند.

بزرگ ترین مزیت این آیینه قرارگیری کاربر در مقابل آن و رصد لحظه به لحظه تمامی تمرین ها است. این سیستم تمامی تمرین های دوره ای کاربر را ضبط کرده و در اختیار وی قرار می دهد.

کاربران در عین حال قادرند تمرین های خود را با اتصال به دستگاه های دیگری همچون ساعت هوشمند رصد کرده و آمار شخصی خود را ثبت کنند. این آمار قابل ارسال به مربیان با تجربه بوده و کاربران می توانند با دریافت نتایج آن بر وضعیت تناسب اندام خود نظارت دقیق تری داشته باشند.

شرکت کره ای Allblanc اعلام کرده است این پلتفرم تناسب اندام در سال جاری برای اولین بار در بازارهای کره در دسترس عموم قرار گرفته و سپس در بازارهای امریکای شمالی و اروپا تزریق خواهد شد.