آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۷۱
فناوری
۶
خبر

وزیر ارتباطات خبر داد: حذف پیامک های مزاحم با تنظیمات سختگیرانه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک پیام توئیتری از ‏تصمیم نهایی برای حذف پیامک مزاحم خبر داد و گفت: این مصوبه باید توسط اپراتورها عملیاتی شود.

به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی که طی دو روز گذشته با انتشار یک نظرسنجی در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به بررسی مشکل پیامک های مزاحم تبلیغاتی اقدام کرده بود در تازه ترین توئیت خود، آخرین نتیجه تصمیمات در خصوص حل این معضل را اعلام کرد. وی در این پیام اعلام کرد: ‏«در هفته آتی در جلسه ای با فعالان «بازاریابی دیجیتال» راهکارهای ایجاد کانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.گفتنی است متن این پیام توئیتری به این شرح است:

‏1.کانال تبلیغ ارزان: علت رواج پیامک های مزاحم، عدم وجود راهکار موثر، ارزان و در دسترس، برای تبلیغ مشاغل است. در مصوبه 270 کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت کننده دیده شده است.

‏2. تشدید شناسایی و برخورد با ارسال کنندگان: ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سختگیرانه تری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم کارت های غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور کار قرار گرفت.

‏3. محدودیت در ارسال پیامک روزانه: فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول اینکه بالاتر از سقف ارسال نشود یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفته بعد نهایی خواهد شد.

‏4. گران کردن تعرفه پیامک و قیمت سیم کارت: ‏با توجه به عدم اقبال عمومی مردم، از دستور کار خارج شد.»

گفتنی است وزیر ارتباطات پیش از این اعلام کرده بود که مردم از پیامک های تبلیغاتی متنفرند و تاکنون 70 هزار سیمکارت متخلف را در این زمینه مسدود کرده ایم اما باز هم هستند.