آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۹
خودرو
۱۶
خبر بنگاه ها

تلاش ساپکو برای داخلی سازی پژو 301

گروه بنگاه ها : تاکنون 600 قطعه پژو 301 در ایران داخلی سازی شده و ساپکو قصد دارد تا 600 قطعه دیگر این خودرو را هم در داخل تولید کند.

منصور منصوری، معاون طراحی، مهندسی و ساخت شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) با اعلام این مطلب گفت:301 یکی از پروژه های مهم ایران خودرو است که مقرر شده بدون حضور شرکت پژو در کشور تولید شود. وی در حاشیه نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب تهران افزود: همان طور که اوایل دهه 90 در دوره نخست تحریم ها توانستیم پژو 206 را خودمان تولید کنیم و در مورد پژو 207 و دنا پلاس نیز به این موفقیت رسیدیم، در تلاشیم تا پایان سال 98 پژو 301 را بدون همکاری شرکت های خارجی به تولید انبوه برسانیم.

معاون طراحی، مهندسی و ساخت ساپکو گفت: در تولید بیش از پنج هزار قطعه برای پنج گروه خودرویی پژو405، دنا و دنا پلاس، پژو206 و پژو207، سمند و رانا به خودکفایی رسیده ایم اما باید در ساخت 1100 قطعه اصلی از دیگران کمک بگیریم. وی گفت:یکی از مهم ترین اهداف ساپکو از حضور در این نمایشگاه دعوت از شرکت های دانش بنیان و دیگر شرکت های توانمند در عرصه قطعه سازی است. از این رو، ساپکو برای کاهش زمان برقراری ارتباط با این گروه از مخاطبان خود در قالب فراخوانی به جذب شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان می پردازد. در این فراخوان قطعاتی که تاکنون داخلی سازی نشده اند در همکاری با استارت آپ ها و قطعه سازان داخلی سازی خواهند شد.

منصوری همچنین با اشاره به توانمندی های شرکت ساپکو از افزایش میزان خودکفایی در تولید قالب های دایکست از 25 درصد به 60 درصد خبر داد. معاون ساپکو در خصوص تلاش های این شرکت برای افزایش ساخت داخل محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پس از برجام تولید خودرو پژو 2008 در کشور آغاز و در نهایت این خودرو وارد بازار شد. این مسوول ادامه داد: اکنون بیش از 80 درصد موتور پژو 301 و افزون بر 90 درصد بدنه آن داخلی سازی شده است و موفق به ارتقای گیربکس دستی آن شده ایم. وی تصریح کرد: پژو 301 به طور حتم استانداردهای 85 گانه سازمان ملی استاندارد ایران را پاس می کند؛ زیرا مطابق استانداردهای روز وارد کشور شده است.