آرشیو پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۳۳
سیاست
۳

اسحاق جهانگیری: آیه یاس خواندن هنر نیست

منبع: ایسنا

معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در نشست بررسی مشکلات سیستان وبلوچستان راه برون رفت از شرایط حساس و پیچیده پیش روی کشور را انسجام و تفاهم بیش ازپیش میان ملت و دولت خواند و گفت: «نباید به مردم دروغ گفت، بلکه باید شرایط سخت و دشوار را با مردم در میان گذاشت تا از طریق اتحاد، انسجام و وحدت ملی بتوان از آن خارج شد. وجود وحدت در اقوام کشور موجب یاس و ناامیدی دشمنان می شود». اسحاق جهانگیری با بیان اینکه برای رفع مشکلات، همه مسئولان؛ چه در دولت، چه در مجلس باید با جدیت تلاش کنند، عنوان کرد: «دل مردم را خالی کردن و یکسره آیه یاس و ناامیدی خواندن هنر نیست. ما در شرایط حساسی قرار داریم، به همین سبب مردم ایران باید با دقت و حساسیت مسائل را دنبال کنند؛ زیرا دشمنان به هر بهانه ای ما را مورد تهاجم قرار می دهند».

او از فشارهای آمریکا بر ایران و دیگر کشورها سخن به میان آورد و گفت: «هم پیمانان درجه یک آمریکا؛ چه در بخش سیاسی و چه در حوزه دیپلماسی ابراز کردند که پشتیبان ایران هستند. همچنین در دنیا ثابت شد که کشورهای مستقل و قدرتمند در مقابل آمریکا یک ضعف جدی دارند».

جهانگیری درباره مشکل آب استان و اهمیت حل شدن این مشکل گفت: «اقدام هایی مورد توجه است تا از هدررفت آب در این استان به دریا جلوگیری شود. برای رفع مشکل آب استان در بلندمدت راهی جز اینکه خودمان را به آب دریا وصل کنیم نداریم. موضوع حقابه رودخانه هیرمند جدی است، به طوری که جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و همسایه افغانستان در این زمینه به گفت وگو خواهد پرداخت». او افزود: «افغانستان و کشورهای آسیای میانه می توانند از چابهار استفاده کنند. هندوستان و چین می خواهند در بخش های مختلف در چابهار سرمایه گذاری کنند که ما از آن استقبال می کنیم. برای کارکردن با کشورهای آسیای میانه، چین و هندوستان هیچ محدودیتی در چابهار نداریم».