آرشیو پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۳۳
هنر
۱۰

روایت شبکه مستند از سیستان وبلوچستان پهناور

سفر به «دروازه خورشید»

گروه هنر: مجموعه مستند «دروازه خورشید» روایت آرش جعفریان از سفری ماجراجویانه به استان سیستان وبلوچستان در 17 قسمت 50دقیقه ای روانه آنتن شبکه مستند می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، «دروازه خورشید» تازه ترین تولید شبکه مستند سیما به تهیه کنندگی آرش جعفریان و کارگردانی آقا سیدحمید کاشانی است و چهارشنبه ها ساعت 22 از این شبکه پخش و پنجشنبه ها ساعت 10 بازپخش خواهد شد.

آرش جعفریان در این مستند 17قسمتی در سفری 62روزه با گروه ماجراجوی «البرزیست» همراه می شود و می کوشد بینندگان شبکه مستند را با جاذبه های ناشناخته ترین استان کشور (سیستان وبلوچستان) آشنا کند. این گروه به تمام شهرهای این استان پهناور سفر کرده تا نقاط بکر و کمتردیده شده ای از سرزمین سیستان وبلوچستان را برای بینندگانش به تصویر بکشد. «دروازه خورشید» در قسمت نخست علاوه بر کوه خواجه، شهر سوخته و… به چاه نیمه ها سر می زند؛ دریاچه های بزرگی که برای مدیریت منابع آب ایجاد شده اند و می توانند یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری شمال این استان باشد. جعفریان تهیه کننده و مجری این مجموعه است و از دیگر عوامل آن می توان به مجری طرح مجموعه البرزیست، کارگردان سیدحمید کاشانی، دستیار کارگردان محمد قوش آبادی، گروه تصویر سیدحمید کاشانی، محمد قوش آبادی، مدیر تولید مهران صحرایی، پشتیبانی فنی علیرضا امانپور و تدارکات سجاد گریکی پور اشاره کرد.