آرشیو یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۷۳
حوادث
۱۹

نظافتچی ها، سارق حرفه ای بودند

گروه حوادث: چهار مرد افغان که در پوشش نظافتچی، از خانه های مردم سرقت می کردند در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

چند ماه قبل پیرمردی بازنشسته ساکن آپارتمانی در خیابان مجیدیه جنوبی، با طرح شکایتی در کلانتری 127 نارمک از سرقت 100 میلیون طلا و شیء قیمتی از خانه اش خبر داد. کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ساختمان دریافتند چهار مرد با بالا رفتن از دیوار آپارتمان و پس از تخریب در وارد خانه شده و دست به سرقت زدند. با توجه به تصویری که از متهمان به دست آمده بود ساکنان ساختمان آنها را شناسایی کردند و مشخص شد آنها چندی قبل برای نظافت خانه به آن ساختمان مراجعه کرده بودند. همین سرنخ کافی بود تا پلیس وارد عمل شده و مخفیگاه آنها را در منطقه خاک سفید تهران شناسایی و هر چهار نفر را دستگیر کند.در ادامه خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

چهار متهم افغان که مجوز اقامت در ایران را نداشتند در اعترافاتشان مدعی شدند با پخش تبلیغات در سطح شهر به عنوان نظافتچی وارد ساختمان ها شده و در مدتی که در خانه ها کار می کردند اطلاعات لازم را به دست می آوردند. به این ترتیب طعمه هایشان را شناسایی و با طرح و نقشه ای حساب شده دست به سرقت می زدند. پنج متهم این پرونده پس از دستگیری به دستور بازپرس شعبه سوم بازپرسی 8 تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: متهمان این پرونده تحت بازجویی قرار دارند. شهروندان باید توجه داشته باشند به افراد غریبه اعتماد نکرده و آنها را به خانه خود راه ندهند. همچنین برای دریافت خدمات باید با شرکت های معتبر تماس بگیرند.