آرشیو یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۷۳
فرهنگی
۸
نوا

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در جشن صد سالگی هنرستان موسیقی

پاسداشت یک قرن موسیقی

نشست رسانه ای نکوداشت یکصدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی شنبه 22 دی ماه با حضور دست اندرکاران این پروژه در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمد اللهیاری مدیرکل دفتر توسعه و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری این گرامیداشت را صرفا برگزاری یک مراسم ندانست و بیان داشت: ما درنظر داریم در زمینه گسترش فعالیت های هنرستان های مختلف حوزه موسیقی برنامه هایی را آغاز کنیم که امیدواریم این برنامه مقدمه خوبی برای توسعه یک جریان آموزشی در بخش هنر باشد. رویکرد ما در برگزاری این جشن موضوع مهم «روند پژوهی» است که همین موضوع نشان دهنده ریل گذاری ای است که صرفا با هدف جشن برای جشن اتفاق نمی افتد.

احسان آقایی دبیرمراسم نکوداشت یکصدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی هم بیان کرد: ما در طول این هفته برنامه های مختلفی را برای جشن صد سالگی هنرستان موسیقی تدارک دیده ایم که امروز(شنبه 22 دی) ساعت 20 دوئت فلوت و پیانو با هنرمندی فیروزه نوایی و لیلا رمضان آغازگر برنامه های ما خواهند بود و در 24 دی ماه نیز شاهد اجرای ارکسترهای ایرانی هنرستان موسیقی دختران و هنرستان موسیقی هستیم. درروز 27 دی ماه که شب اصلی جشن خواهد بود، ارکستر بادی تهران، گروه «نریمان» به سرپرستی علی پژوهشگر، دوئت سنتور و تمبک استادان سعید ثابت و محمد اسماعیلی و ارکستر مشترکی از هنرستان های دختران و در قالب یک ارکستر سمفونیک به اجرای برنامه می پردازند. این ارکستر در آینده نیز مورد حمایت معاونت هنری وزارت ارشاد قرار خواهد گرفت تا بتواند برنامه های مختلفی را برای مخاطبان اجرا کند.

آقایی ادامه داد: رونمایی از تمبر هنرستان موسیقی با یادمان استادان حسین هلوی و غریب گرکانی از مدیران هنرستان موسیقی و رونمایی از کتاب صد سالگی هنرستان، بخش های مختلف برنامه ما در جشن اصلی را تشکیل می دهند. در بخش قدردانی ما سه بخش داریم که در بخش نسل قدیمی هنرجویان هنرستان از داود جعفری امید، امیر اشرف آریانپور و رحمت افشار به عنوان هنرجویان قدیمی هنرستان تقدیر می شود. در بخش مدیران هنرستان هم از غلامحسین فخیمی کیا، پروین دخت اشتهاردی و ملیحه سعیدی تجلیل می شود. در بخش قدردانی از معلمان قدیمی هنرستان نیز مراسم نکوداشتی برای استاد محمد اسماعیلی نوازنده تمبک، استاد رحمت افشار نوازنده ساز کلارینت و استاد مینا افتاده مدرس موسیقی برگزار می شود.