آرشیو یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۹۹
اقتصادی
۴

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس : سیستم بانکی کشور 130 هزار میلیارد تومان معوقه دارد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بانکی کشور 130 هزار میلیارد تومان معوقه دارد که تقریبا مشکوک الوصول یا غیرقابل وصول هستند.

به گزارش ایرنا، داود محمدی در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانک های استان در سالن دادسرای قزوین افزود: وضعیت منابع بانکی کشور در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و این میزان معوقه وضعیت خوبی را برای اقتصاد کشور که بر رکن بانک ها استوار است، نشان نمی دهد.

وی اظهار داشت: در جلسات کمیسیون اصل 90 پیشنهادهایی برای رفع این مشکل شد که از جمله آنها تقویت منابع بانکی بود.

وی گفت: در همین راستا کارگروه های ستاد اقتصاد مقاومتی استان ها می توانند موضوع تبدیل املاک و دارایی های مازاد بانک ها را برای استفاده بهتر بررسی کنند.

محمدی افزود: در قانون بودجه و برنامه ششم توسعه اقدامات خوبی برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید اندیشیده شده و بانک ها از بنگاه داری منع شده اند تا واحدهای مقروض قابل راه اندازی، احیا شوند.

وی با بیان اینکه وام سررسید شده کشاورزان خسارت دیده که توان پرداخت ندارند امهال نشده است، افزود: در قانون بودجه سال 98 اقدامات خوبی برای تقویت منابع بانکی صورت گرفته است و امیدواریم با توجه به آن با پذیرش ملک کشاورزان به عنوان سند و وثیقه برای امهال وام های کشاورزان خسارت دیده اقدام شود.