آرشیو یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۹۴۰۸
صفحه آخر
۱۲

ره نمای طریق

دانشجویی بیست و دوساله هستم که دغدغه رعایت مسائل شرعی را دارم. مدتی است که علاقه شدیدی به یکی از خانم های محجبه و مومنه ای که هم کلاسی بنده هستند پیدا کرده ام؛ اما به دلیل اینکه بنده در خانواده ای کاملا مذهبی بزرگ شده ام، امکان اینکه این مطلب را برای خانواده ام بیان کنم وجود ندارد. لطفا بفرمایید که آیا علاقه من به این خانم گناه است؟ و در غیر این صورت چگونه باید این مشکل را حل کنم؟

در ابتدا باید بدانید که معمولا این گونه علاقه ها چندان بنیانی ندارد و ممکن است اگر مدت زمانی طولانی بین شما دو نفر فاصله شود، به کلی فراموش گردد. حال برای اینکه مسئله به گونه صحیحی دنبال شود، بهترین راه این است که یکی از نزدیکان شما در مطرح نمودن این مسئله دخالت کند؛ مثلا خواهر بزرگ تر، خاله، عمه و خلاصه هر کسی که شما با او راحت باشید و نزد پدر و مادرتان نیز ارج و قربی داشته باشد تا او وساطت کند و نتیجه ای حاصل شود. در غیر این صورت باید صبر کنید و پاکدامن بمانید تا خدای متعال برای شما شرایط را فراهم فرماید.

صرف محبت به آن خانم چون از محدوده اختیار شما بیرون است، مشکلی ندارد؛ اما مطلب مهم این است که شما به خاطر علاقه به ایشان گناهی انجام می دهید یا نه؟ به عنوان مثال نگاه به نامحرم به هر صورت و دلیلی که باشد گناه است. لذا اگر می خواهید خدای متعال در کار شما نظر مرحمتی بنماید، باید خود را پاک نگاه دارید؛ پس شما با نگاه ایشان را دنبال نکنید، به دنبال راه ملاقات با ایشان نباشید و از صحبت و امثال این ها نیز پرهیز نمایید.