آرشیو یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۹۹
حوادث
۱۰

بیش از 8 هزار کلاس درس سیستان و بلوچستان از نظر گرمایشی ناایمن است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از سال 92، 11هزار و 100 کلاس نا ایمن در استان شناسایی و برنامه استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی راه اندازی شد، طی این چند سال 708 بخاری تابشی و هزار و 631 سیستم حرارت مرکزی از نوع پکیج گازوئیلی در مدارس نصب شد و در مجموع دو هزار و 339 کلاس، شرایط ایمن دارد.

علیرضا راشکی در گفت وگو با ایسنا- افزود: هشت هزار و 680 کلاس شرایط خوبی ندارد، تجهیز این مدارس بر عهده استانداری، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و هلال احمر قرار گرفت، در اولین قدم هلال احمر طرح ققنوس را آغاز کرد و 520 بخاری تابشی در مدارس نصب می شود، این طرح به دنبال جذب اعتبارات خیران برای رفع این مشکل در استان است.

وی اظهار کرد: برای دو هزار کلاسی که قرار است توسط هلال احمر و بنیاد اجتماعی برکت احسان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شود، 24 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی می شود .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از نظر استحکام، 54 درصد مدارس استان نیاز به مقاوم سازی دارد یا اینکه مستحکم نیست و باید تخریب و بازسازی شود .

راشکی بیان کرد: از مجموع سه هزار و 261 مدرسه ساخته شده در 40 سال انقلاب در استان، هزار و 20 مدرسه معادل 31 درصد توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است .

وی با اشاره به سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس اضافه کرد: از 11 هزار و 101 کلاس مشمول استاندارد سازی، 708 بخاری تابشی و هزار و 631 بخاری حرارت مرکزی تهیه و استفاده شده است .

به گفته وی، در جنوب استان مدارسی داریم که مشمول سرمایش است، از مجموع 16 هزارو647 کلاسی که در استان مشمول استانداردسازی است سه هزار و 684 کلاس استانداردسازی شده و 13 هزار کلاس درس دیگر هنوز اجرایی نشده که برای تحقق آن به 37 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

راشکی خاطرنشان کرد: از مجموع 93 مدرسه که در دهه فجر تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد، 91 مدرسه با مشارکت خیران آماده شده است که نشان از رکورد 78 درصدی مشارکت خیران در پروژه ها دارد.