آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۳۳۵۴
جهان
۷

رویداد

ابوبکر بغدادی در محاصره نیروهای آمریکایی

روزنامه العربی الجدید فاش کرد که نیروهای ویژه آمریکایی از خاک اقلیم کردستان عراق برای بازداشت ابوبکر بغدادی به سوریه رفته و در حال حاضر ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش، در محاصره این نیروها در دیرالزور سوریه قرار دارد.

انفجار بمب در کلیسایی در فیلیپین

صبح یکشنبه انفجار بمب در کلیسای کاتولیک بانوی ماونت کارمل در جولو در منطقه میندانائوی فیلیپین دست کم 27 نفر را کشت و ده ها نفر را مجروح کرد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، باوجوداین رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین، این بمب گذاری ها را «اقدامی تروریستی» خواند.

مخالفت آمریکایی ها با استیضاح ترامپ

یک نظرسنجی جدید نشان داد که اکثریت آمریکایی ها خواهان آن هستند که دموکرات ها درباره دارایی شخصی و ارتباطات خارجی دونالد ترامپ تحقیقات انجام دهند، اما درعین حال اکثر آنها نیز اعتقاد دارند که کنگره آمریکا نباید فرایند استیضاح علیه ترامپ را آغاز کند. همچنین روزنامه نیویورک تایمز نوشت که ترامپ و نزدیکانش در رقابت های انتخاباتی سال 2016 و نیز در بازه زمانی پس از پیروزی در انتخابات تا مراسم تحلیف، بیش از صد مورد تماس با چهره های سیاسی و تجار روسیه داشته اند.

تکذیب توافق با واشنگتن توسط طالبان

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در پیامی در صفحه توییتر خود توافق با آمریکا برای خروج نیروهای این کشور در مدت 18 ماه را تکذیب کرد. این گروه همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که موضوعات سنگین و پیچیده ای در شش روز مذاکرات با نمایندگان آمریکا مورد بحث قرار گرفت و نیاز است که روی این مسائل بحث بیشتری صورت بگیرد.