آرشیو پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۹۵
فناوری
۶

نابودی میکروب ها با کمک روبات هوشمند

روبات ضدعفونی کننده سفری CleanseBot با بهره گیری از نور UV-C تمامی باکتری ها، میکروب ها و گرد وغبار سطوح را نابود کرده و بدون نیاز به مواد شیمیایی تمامی وسایل اتاق را پاکسازی می کند.

به گزارش «ایران آنلاین»، اگر عاشق سفر بوده و همزمان از وجود میکروب ها و باکتری های موجود در اتاق های هتل نگران هستید، بهتر است برای یک بار هم شده از این روبات شست و شو استفاده کنید، چرا که این سیستم هوشمند با بهره گیری از 18 سنسور شناسایی میکروب و همچنین لامپ های UV-C تمامی میکروب ها و باکتری های موجود در سطوح مختلف را پاکسازی می کند.

این روبات که «جادوی طراحی مهندسی» نام گرفته است در وزنی برابر 220 گرم طراحی شده است و بنا به ادعای سازندگانش، 99 درصد تمامی آلودگی ها را از بین می برد. این روبات به دلیل سبک وزن بودن براحتی درون کیف قرار گرفته و در مسافرت بسیار کاربردی است.

این سیستم برای پاکسازی بالش ها، مبلمان، وسایل حمام، کف اتاق ها و حتی تلفن همراه و وسایل آشپزخانه طراحی شده است. این روبات برای شروع کار به طور نور «یو وی» را بر سطوح مورد نظر تابانده و آن را از وجود هر نوع میکروب و باکتری پاک می کند. این سیستم به کمک سنسورهای هوشمند و با بهره گیری از هوش مصنوعی ارتفاع سطوح را تشخیص داده و سقوط نمی کند.

CleanseBot در یک شارژ چهار ساعته به مدت 6 بار عمر مفید کرده و هر عملیات پاکسازی زمانی برابر نیم ساعت الی یک ساعت طول می کشد.

این سیستم همچنین دارای یک پاوربانک با یک باتری 3700 MA و یک پورت USBC برای شارژ آسان دستگاه های تلفن همراه است.

روبات هوشمند CleanseBotدر حال حاضر در سایت کیک استارتر با قیمتی برابر 75 یورو پیش فروش می شود. پیش بینی شده است که این سیستم در ماه آوریل 2019 به بازارهای جهانی عرضه شود.