آرشیو سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۲
اخبار کشور
۲

خطیب جمعه تهران: مسئولان به یک آب نبات تلخ اروپایی ها قانع نباشند

امام جمعه موقت تهران گفت: اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند. نمی گویم مذاکره و کارهای دیپلماسی نداشته باشید اما شما را به خدا به یک آب نبات تلخ اروپایی ها قانع نباشید. این چیزی که به شما دادند همان سیاست نفت در برابر غذاست که تحقیر یک ملت است.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران اظهار داشت: از مذاکره آبی گرم نشده، گرم نمی شود و گرم نخواهد شد، می خواهند شما را خسته نشان دهند اما به یاری خداوند شما ملتی هستید که دشمنان تان را خسته خواهید کرد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولین گفت: والله، بالله نه آمریکا نه اروپا خیرخواهتان نیستند. آنها سختی شما را می خواهند و می خواهند شما مدام مشکل داشته باشید. اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند. نمی گویم مذاکره و کارهای دیپلماسی نداشته باشید اما شما را به خدا به یک آب نبات تلخ اروپایی ها قانع نباشید. این چیزی که به شما دادند، همان سیاست نفت در برابر غذاست که تحقیر یک ملت است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: یکی از مقامات اروپایی گفته که به شرط پذیرش FATF این کارها انجام می شود، فضول ها چه ربطی به شما دارد؟ این تصمیم مردم ماست. مسئولین وزارت خارجه هم به خوبی جواب آنها را دادند و گفتند ربطی به شما ندارد. در مورد FATF مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم می گیرد. سروران مسئول شما از خود ما هستید و شما را رهبری فرمودند امین هستید. این امانت را حفظ کنید و نگذارید این ملت بزرگ ذلیل شوند، نفرت از استکبار در جانتان باشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به سخنرانی رهبر حزب الله لبنان در جشن 40 سالگی انقلاب در لبنان، ابراز داشت: از این رهبر مجاهد تشکر می کنیم و از خداوند می خواهیم سایه این عزیز بر مقاومت لبنان مستدام باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک دزفول با برد هزار کیلومتر، تصریح کرد: این موشک در راستای سیاست بازدارندگی است که سیاست نظام جمهوری اسلامی است. نظام در دفاع از خودش مصمم است. کمترین پیام این رونمایی این است که اگر دشمنان بخواهند کمترین تخطی داشته باشند، این موشک ها مانند صاعقه بر سرشان فرود خواهد آمد.