آرشیو سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۲
اخبار کشور
۱۱

«شبی که ماه کامل شد» جوایز جشنواره فجر را درو کرد

درحالی که معمولا در مراسم اختتامیه جشنواره فجر، آثار ارزشی نادیده گرفته می شوند اما امسال فاصله کیفیت این آثار با سایر فیلم ها تا حدی بود که داوران، برتری فیلم های انقلابی و دفاع مقدسی را پذیرفتند.

سرویس ادب و هنر- آئین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درحالی شب گذشته، دوشنبه 22 بهمن برگزار شد که مراسم افتتاحیه این جشنواره به حاشیه هایی تلخ آلوده شده و اعتراضات زیادی را حتی درمیان برخی مراجع تقلید برانگیخته بود. اما به نظر می رسید که برگزار کنندگان جشنواره دیشب تلاش نمودند تا جبران کنند.

به طوری که در این مراسم کلیپ هایی در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای این انقلاب پخش شد. حضور 23 آزاده که فیلم «23 نفر» نیز براساس داستان واقعی آنها ساخته شده است نیز روی صحنه حضور یافتند و مورد تکریم قرار گرفتند. همچنین در بخشی از این مراسم، مرضیه هاشمی، خبرنگار و مستندساز آمریکایی تبار و مسلمان شبکه پرس تی وی که در سفر اخیر خود به آن کشور، بازداشت شده بود، از جا برخاست و حاضران در مراسم، وی را تشویق کردند.

در بخش معرفی برگزیدگان جشنواره سی و هفتم فیلم فجر نیز همان طور که انتظار می رفت به دلیل کیفیت بهتر فیلم هایی با مضامین استراتژیک و دفاع مقدسی توانستند هیئت داوران را مجاب کنند و اغلب جوایز را کسب نمایند. فیلم «ماجرای نیمروز؛ رد خون» جوایزی چون جلوه های ویژه میدانی، بهترین صدابرداری را گرفت و «شبی که ماه کامل شد» علاوه بر سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، جوایزی چون بهترین چهره پردازی و طراحی لباس، نقش مکمل زن، بهترین بازیگر نقش اول زن، نقش اول مرد را نیز دریافت کرد.