آرشیو پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۲۲
فناوری
۶

ورود ملکه 92 ساله انگلیس به اینستاگرام

ملکه انگلیس اولین پست اینستاگرامی خود را پس از بازدید از موزه لندن منتشر کرد.

به گزارش ایران آنلاین، سه شنبه هفته گذشته الیزابت دوم با استفاده از اکانت خانواده سلطنتی تصویری مربوط به نامه ای از چارلز بابیج ریاضیدان و پیشگام علوم رایانه برای جد پدریش را در اینستاگرام منتشر کرد.

ملکه 92 ساله انگلیس در توضیح این عکس نوشت: امروز افتخار آشنایی من با نوآوری در خصوص کدنویسی بوده و همین امر را بهانه ای برای انتشار این نامه در موزه علوم قرار دادم تا این سند الهام بخش نسل های آینده در پیشگامی و برتری نوآوری ها و فناوری باشد. اکانت اینستاگرامی سلطنتی در حال حاضر4.7 میلیون فالوئر داشته و اولین پست اینستاگرامی ملکه الیزابت با طولانی ترین دوران سلطنت در دنیا، تا حال حاضر میلیون ها لایک و کامنت دریافت کرده است.

ملکه در بازدیدش از موزه علوم از نمایشگاه تابستانه به منظور تجلیل از تکنولوژی و ارتباطات رونمایی کرده و با انتشار این پست اینستاگرامی رکورد تازه ای را به نام خود ثبت کرد. کاربران به افتخار انتشار این پست در روز سه شنبه با هشتگی با نام سه شنبه های نوستالژیک، بسیاری از عکس ها و رویدادهای نوستالژیک را منتشر کردند.

این اولین حضور الیزابت دوم در شبکه های اجتماعی نیست. ملکه در سال 2014 عضو توئیتر شده و اولین توئیت خود را در این شبکه اجتماعی منتشر کرد. همچنین وی در سال 1976 اولین وب سایت خانواده سلطنتی را معرفی کرده و نخستین ایمیل خود را در فضای مجازی منتشر کرد.