آرشیو پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۸
اخبار کشور
۱۱

150 طرح بازسازی حرم ائمه اطهار(ع) در عراق اجرا شد

جانشین معاونت هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: این ستاد از سال 1382 تاکنون با اجرای بیش از150 طرح بازسازی در حرم ائمه اطهار(ع) در عراق به اتمام رسانده و اکنون وارد توسعه حرم ها شده است.

به گزارش ایرنا، حمید افضلی دیروز در حاشیه برگزاری جشنواره نشان محبت در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: طرح توسعه حرم های مطهر در عراق در دستور کار ستاد بازسازی قرار گرفته که صحن حضرت زهرا (س) از آن جمله است.

وی بیان کرد: صحن حضرت زهرا (س) به عنوان بزرگ ترین پروژه عمرانی سرپوشیده جهان اسلام در عراق پس از 6 سال کار اکنون رو به پایان است. افضلی ادامه داد: صحن حضرت زهرا (س) در کنار حرم حضرت امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف قرار دارد که با تکمیل این پروژه ظرفیت حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف 20 برابر نسبت به گذشته افزایش می یابد که این روند در تاریخ توسعه حرم ها بی سابقه است. وی افزود: در کربلا نیز عملیات اجرایی طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با 156هزار متر مربع مساحت آغاز شده که تکمیل آن ظرفیت حرم را 14 برابر می کند. افضلی یادآور شد: در سامرا نیز طرح توسعه حرم امامین عسکریین(ع) با خرید املاک اطراف حرم آغاز شده است.