آرشیو پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۴۷
حوادث
۱۹

رئیس پلیس تهران خبر داد: افزایش 70 درصدی جرایم سایبری

رئیس پلیس پایتخت از افزایش کشف پرونده های سرقت، قتل و سرقت مسلحانه در تهران خبر داد و گفت: وقوع جرایم سایبری در سال 97 بیش از 70 درصد رشد داشته است.

به گزارش جام جم، سردار حسین رحیمی دیروز در همایش فرماندهان و مدیران فاتب با اشاره به اجرای طرح رعد در پایتخت گفت: در اجرای 22 مرحله طرح رعد، بالغ بر 1800نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

رئیس پلیس تهران درباره آمار کشف سرقت توضیح داد: 166 هزار و 794فقره سرقت در 11 ماه گذشته منجر به کشف شده که در مقایسه با سال گذشته، رشد 11 درصدی داشته است.

جرایم جنایی موضوع دیگری بود که رحیمی به آن اشاره کرد و افزود: در حوزه جرایم جنایی نظیر قتل، آدم ربایی، سرقت مسلحانه و... باید بگویم 95 درصد این جرایم در تهران کشف می شود. ضمن این که طی این مدت با کاهش در وقوع این جرایم روبه رو بوده ایم.

وی با اشاره به اقدامات پلیس فتا خاطرنشان کرد: پلیس فتا در این مدت ده هزار و 205 پرونده را کشف کرد که برداشت غیرمجاز، مزاحمت اینترنتی، کلاهبرداری رایانه ای و دسترسی به اطلاعات حریم خصوصی از جمله این جرایم است. جرایم در حوزه فضای مجازی امسال بیش از 70 درصد رشد داشته، اما در عین حال توان و قدرت پلیس نیز افزایش چشمگیری داشته است.

رحیمی با بیان این که امسال پلیس به پرونده های کلان و جرایم اقتصادی نیز ورود کرد، تصریح کرد: رسیدگی به این پرونده ها بار اصلی اش بر دوش پلیس بود؛ به طوری که امسال 21 پرونده ستاد اقتصادی پلیس مورد رسیدگی قرار گرفته و 1905 نفر نیز در این زمینه احضار شدند که منجر به دستگیری 493 نفر شد و از این میان 387 نفر با حکم قضایی به زندان رفتند.