آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۳۳۸۵
جهان
۷

رویداد

رد گفت وگو با دولت آمریکا

نبیل ابو ردینه، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت که مقام های فلسطینی با دولت آمریکا تا زمانی که واشنگتن از مواضع خود در قبال قدس، موضوع آوارگان و شهرک سازی عقب نشینی نکند، ارتباط برقرار نخواهند کرد.

سفر لاوروف به ترکیه و اتریش

سرگئی لاوروف روزهای 12 و 13 ماه مارس برای شرکت در نشست هفتم گروه کاری مشترک برنامه ریزی راهبردی روسیه و ترکیه به شهر آنتالیا می رود. این گروه کاری در چارچوب شورای همکاری های در سطح عالی روسیه و ترکیه و تحت نظارت روسای جمهوری دو کشور فعالیت می کند.

انتصاب وزیر اتحاد جدید کره جنوبی

دولت کره جنوبی از تغییرات جدید در دولت این کشور خبر داده و در این راستا یک چهره جدید به عنوان «وزیر اتحاد» در این دولت منصوب شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت سئول اعلام کرد، یک استاد دانشگاه که رئیس یک انستیتوی تحقیقاتی در کره جنوبی است به عنوان وزیر اتحاد جدید این کشور منصوب شده.

پیشنهاد برای حل اختلاف بین لبنان و اسرائیل

روزنامه فرامنطقه ای الحیاه به نقل از چند منبع سیاسی آگاه نوشت: دیوید ساترفیلد، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک که دوشنبه گذشته به لبنان سفر کرده بود، در دیدار با مقامات این کشور سه پیشنهاد برای حل وفصل مناقشه میان بیروت و اسرائیل بر سر مرزهای دریایی ارائه کرد.

گفت وگوی تلفنی بن زاید و ترامپ

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در تماس تلفنی درباره گسترش همکاری های دوجانبه و چشم اندازهای همکاری میان دو کشور و برخی مسائل موردعلاقه طرفین بحث و تبادل نظر کردند.