آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۵۰
جامعه
۱۸

زندانیان به مرخصی می روند

از سوی رئیس قوه قضاییه بخشنامه «اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت فرارسیدن عید نوروز سال 1398» به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش مهر، به این ترتیب با اخذ تامین مناسب به زندانیانی که شرایط لازم را داشته باشند 15 روز مرخصی داده می شود. این مرخصی به مدت 15 روز دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود.

طبق این بخشنامه مرخصی به زندانیان محکوم به حبس، محکومین به حبس ابد به شرط تحمل حداقل پنج سال حبس، محکومان به حبس بیش از ده سال به شرط تحمل حداقل یک سال حبس، محکومان به حبس بیش از پنج سال تا ده سال به شرط تحمل شش ماه حبس، محکومان به حبس بیش از یک سال تا پنج سال به شرط تحمل دو ماه حبس و محکومان به یک سال حبس و کمتر از آن به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس تعلق می گیرد.

بند دوم این بخشنامه شامل زندانیان محکوم به جزای نقدی است. محکومان به جزای نقدی که باقیمانده محکومیت آنها بیش از 120میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس، محکومان به جزای نقدی که باقیمانده محکومیت آنها بیش از 70میلیون ریال تا 120میلیون ریال باشد، به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس.

محکومان به پرداخت دیه و محکومان مالی شامل بند سوم هستند. زندانیانی که به دلیل عجز از پرداخت دیه در بازداشت هستند و همچنین دارندگان محکومیت های مالی، صرف نظر از مدت اقامت در زندان از مرخصی موضوع این بخشنامه برخوردار خواهند بود.