آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۵۰
جامعه
۱۸

ساماندگی سکونتگاه های اتباع بیگانه

استاندار تهران با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی در شهرستان ری گفت: باید ساماندهی مناسبی در سکونت گزینی اتباع خارجی شهرستان ری صورت گیرد؛ چرا که حضور 200 هزار تبعه خارجی در این منطقه می تواند به عنوان یک تهدید تلقی شود.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به رسیدگی به وضعیت مرکز دفع پسماند آرادکوه افزود: در این خصوص مکاتبات لازم با دستگاه ها و نهادهای ذی ربط صورت گرفته و بر اساس دستور رئیس جمهور مقرر شده تا شاهد انتقال این مرکز به فاصله صد کیلومتری از پایتخت باشیم. استاندار تهران با اشاره به شرایط زیست محیطی شهرری عنوان کرد: ما شاهد وضعیت بحرانی در این منطقه هستیم. به عنوان نمونه بالغ بر 35 میلیون مترمکعب پساب از سمت سرخه حصار و فیروزآباد به سمت شهرستان ری سرریز می شود که همین مساله مشکلاتی را برای مردم منطقه به وجود آورده است.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به توسعه اشتغال در شهرری گفت: اقدامات خوبی در راستای توسعه اشتغال و تولید در روستاها صورت گرفته است. در بودجه اشتغال سال 97 تمهیدات خوبی در حوزه روستایی اندیشیده شد.

استاندار تهران همچنین در این باره افزود: در راستای توسعه اشتغال و تولید در روستاها با همت و اهتمام دولت، مجلس و اقدامات بانک های عامل بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته و 147 میلیارد تومان نیز به عنوان سهمیه استان تهران در نظر گرفته شد.

محسنی بندپی ادامه داد: از مجموع 132 هزار شغلی که برای استان تهران در نظر گرفته شده، حدود 80 هزار شغل در استان ایجاد شد. وی با اشاره به این که 3300 واحد صنعتی در شهرستان ری فرصت ارزنده ای برای اشتغال ایجاد کرده، عنوان کرد: این مهم می تواند تهدیدی در حوزه آلایندگی منطقه باشد. بر این اساس باید واحدهای صنعتی را منظم کنیم که نسبت به ساماندهی وضعیت تصفیه آب آلاینده ها اقدام کنند.