آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۲۶
ایران زمین
۱۲
روی خط خبر

از سرگیری اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده

بنا بر اعلام دادستانی بندرترکمن، اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به گلستان پس از وقفه کوتاه تقریبی 24 ساعته از سرگرفته شد.

«محمد جواد زنگانه»، معاون سیاسی فرماندار بندرترکمن در گفت و گو با ایرنا ضمن تایید این خبر، اظهار داشت: شکایت اداره محیط زیست بهشهر و در دسترس نبودن مستندات و مجوزهای قانونی در پرونده باعث توقف کوتاه مدت طرح گردشگری آشوراده از سوی مرجع قضایی شد.

زنگانه گفت: دستور تعطیلی این پروژه روز دوشنبه گذشته صادر شد که پس از پیگیری، موضوع از طریق استانداری گلستان دنبال و با دریافت کامل مستندات خواسته شده و ارسال آن به دادسرای بندرترکمن ممنوعیت فعالیت لغو و عملیات اجرایی این طرح ملی دوباره آغاز شد.

اجرای پروژه ملی گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده یکی از مصوبات سفر سال 93 دولت به گلستان است که در سفر اخیر ریاست جمهوری به گرگان نیز مورد تاکید قرار گرفت. این طرح شامل ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت های مورد نیاز حضور گردشگران است و قرار است، با سرمایه گذاری 4هزار میلیارد ریالی بخش دولتی و خصوصی تا 3سال آینده به بهره برداری برسد.