آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۵۲
اخبار کشور
۳

نخستین گروه راهیان نور دریایی به جزیره هرمز اعزام شد

نخستین گروه راهیان نور دریایی خلیج فارس در جنوب کشور در آیینی با حضور شماری از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی به جزیره هرمز اعزام شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه (ندسا) در آیین اعزام این گروه گفت: روزانه یک هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور دریایی خلیج فارس در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر (ساعت 8 صبح و 14 بعد از ظهر) از محل اسکله پشت شهر بندرعباس به جزیره هرمز اعزام می شوند.

ناوسالار یکم پاسدار عباس غلامشاهی افزود: علاقه مندان برای سفر به اردوی راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس می توانند به صورت رایگان از محل اعزام (اسکله پشت شهر بندرعباس) بلیت تهیه کنند.

وی با اشاره به این که همه زائران بیمه و مجهز به امکانات ایمنی و سلامت هستند، بیان کرد: علاقه مندان می توانند به مدت سه ساعت از گلزار شهدا، یادمان شهدا، موزه دفاع مقدس و قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز دیدن کنند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه یادآور شد: فرماندهان دوره دفاع مقدس و پیشکسوتان عرصه های ایثار و جهاد نیز به عنوان راوی در مسیر رفت و برگشت زائران به هرمز، خاطرات دفاع مقدس، عملیات های دریایی و همچنین اهمیت راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز را برای گردشگران روایت می کنند.

غلامشاهی گفت: سال گذشته 12 هزار نفر به اردوی راهیان نور دریایی خلیج فارس اعزام شدند که امسال پیش بینی می شود این رقم به بیش از 20 هزار نفر برسد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت: علاقه مندان برای شرکت در اردوی راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس می توانند در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان اقدام کنند.

سرتیپ مرتضی زارع پیش بینی کرد: در تعطیلات نوروزی امسال تعداد بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی دریایی خلیج فارس در جنوب کشور (هرمزگان، بوشهر و خوزستان)، 10 درصد بیشتر از سال گذشته باشد.