آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۷۰۳۵
فناوری
۱۷

هک سرویس ایمیل مایکروسافت

هکرها با حمله به وب میل مایکروسافت، به تعداد محدودی از اطلاعات مربوط به آدرس ایمیل های به کار رفته در پیام کاربران دسترسی پیدا کردند.

به گزارش «ایران آنلاین»، «مایکروسافت» خبر حمله سایبری به تعداد محدودی از سرویس ایمیل کاربرانش شامل هاتمیل و ام اس ان را تایید کرد. سخنگوی مایکروسافت در همین ارتباط گفت: تعداد محدودی از اکانت مشتریان در یک بازه زمانی مشخص مورد حمله هکرها قرار گرفت که بلافاصله ما دسترسی به آنها را قطع کرده و اجازه انتشار اطلاعات کاربران را از بین بردیم.

به گفته مقامات مایکروسافت در تاریخ اول ژانویه تا 28 مارس، هکرها به تعدادی از حساب های ایمیل تحت وب دسترسی پیدا کرده اند که خوشبختانه به هیچ وجه امنیت اطلاعات پسورد یا محتوای ایمیل ها فاش نشده است؛ هکرها در این حمله تنها به دیتای کاربران ایمیل، منهای ضمیمه ها دسترسی پیدا کرده اند. سخنگوی مایکروسافت ادعا کرده است که پسورد ایمیل کاربران فاش نشده است، اما برای اطمینان از تمامی کاربران درخواست کرده است تا پسورد خود را تغییر دهند. همچنین به کاربران توصیه شده است به ایمیل های مشکوک حاوی لینک جواب نداده و روی لینک هم کلیک نکنند.

تاکنون مایکروسافت حجم حمله به آدرس ایمیل های تحت وب کاربران و همچنین قربانیان را اعلام نکرده است. اما گمانه زنی ها حکایت از این دارد که کاربران اتحادیه اروپا قربانیان اصلی این حمله سایبری هستند. تیم امنیتی مایکروسافت در حال تحقیق و تفحص در خصوص این حمله بوده و تلاش دارند در اندک زمانی علت وقوع این رخداد و حجم خسارت آن را ارزیابی کنند. آنها همچنین درتلاشند تا با به روزرسانی سیستم های امنیتی حمله های مشابه را خنثی کنند.