آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۷۰۳۵
فرهنگی
۸

روی خط خبر

برگزاری نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش

نخستین دوره جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره های آیات به میزبانی استان تهران برگزار می شود. این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی در حوزه عترت برگزار می شود.

«لباس همدلی» بر تن هموطنان سیل زده

خانه تئاتر در هفته پیش رو 6000 دست لباس نو، جهت تکریم هموطنان سیل زده ارسال خواهد کرد. جمع آوری این اقلام روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مورخ 29 الی 31 فروردین ماه در عمارت تئاتر صورت خواهد پذیرفت.

اولین فیلم آروند دشت آرای «در نبود کارگردان»

آروند دشت آرای زمستان سال گذشته فیلمبرداری اولین فیلم سینمایی خود را با عنوان «The Absent Director» (در نبود کارگردان) به تهیه کنندگی حسین اکبری در سکوت خبری به انجام رساند. صداگذاری این فیلم توسط علیرضا علویان درحال انجام است.

اجرای نوازنده سرشناس برزیلی در تهران

لیو گاندلمان نوازنده و آهنگساز سرشناس برزیلی 24 فروردین ماه برای نخستین بار در ایران و به میزبانی ایوان شمس روی صحنه رفت.این اجرا به همت سفارت برزیل و موسسه آوای باران در ایوان شمس برگزار شد. این هنرمند به همراه اعضای ارکستر خود رپرتواری از قطعات موسیقی سامبا و بوسا نووا (موسیقی جز برزیلی) را در دو بخش اجرا کرد.

توقیف «قصر شیرین» میرکریمی!

روابط عمومی فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی از صادرنشدن پروانه نمایش این فیلم به دستور یک نهاد انتظامی خبر داد. طبق این خبر با وجود تلاش فراوان و دوماهه برای دریافت پروانه نمایش «قصر شیرین» به جهت برنامه ریزی اکران آن در فصل تابستان، سازمان سینمایی از صدور پروانه امتناع کرده است که پس از بررسی علت موضوع، مشخص شد که یکی از نهادهای انتظامی فقط به دلیل چند پلان از فیلم که خوشایند آنها نیست، به سازمان سینمایی تاکید کرده است حق صدور پروانه اکران برای «قصر شیرین» را ندارد! «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی و با بازی حامد بهداد، یکی ازبهترین فیلم های جشنواره فجر به انتخاب منتقدان سینمایی بود!