آرشیو دو‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۱
ورزشی
۹

کاراته از بازی های آسیایی حذف نمی شود

مدیر اجرایی بازی های آسیایی از مخالفت شورای المپیک آسیا با حذف کاراته خبر داد.

در روزهای گذشته مسئولان برگزاری بازی های آسیایی 2022 «هانجو» چین اسامی رشته های مورد نظر خود برای حضور در بازی های آسیایی را منتشر کردند. خالی بودن جای کاراته این شائبه را ایجاد کرد که بعد از حذف این رشته از بازی های المپیک 2024، خطر حذف از بازی های آسیایی این رشته مدال آور برای کشورمان را نیز تهدید می کند.

«حیدر فرمان» مدیر اجرایی بازی های آسیایی در این رابطه به خبرگزاری مهر گفت: لیستی که چینی ها منتشر کردند، لیست اولیه است و تاکنون چیزی قطعی نشده است. در واقع این پیشنهاد میزبان است و در جلسات مختلف و متعدد بررسی می شود.

وی در خصوص احتمال حذف کاراته گفت: این موضوع صحت ندارد. کاراته در قاره آسیا پشتوانه زیادی دارد و شورای المپیک آسیا به شدت با حذف کاراته مخالف است.

رشته های شنا، شیرجه، شنای موزون، واترپلو، تیروکمان، دو و میدانی، بدمینتون، شطرنج، بوکس، قایقرانی (کانو)، رویینگ، بادبانی، کریکت، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیربازی، فوتبال، گلف، هاکی، ژیمناستیک، هندبال، جودو، کبدی، جوجیتسو، کوراش، ووشو، پنجگانه، رول اسپورت، راگبی، سپک تاکرا، تیراندازی، اسکواش، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، سه گانه، والیبال سالنی و ساحلی، وزنه برداری و کشتی رشته هایی بودند که در لیست اولیه بازی های آسیایی قرار گرفتند.