آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۱
ورزشی
۹

ستاره وزنه برداری قزاقستان رقیب سهراب و کیانوش شد

ایلیا ایلین برای تیم قزاقستان در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا وزنه می زند. او به دسته 96 کیلوگرم برگشته است.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا 2019 که گزینشی المپیک 2020 نیز هست از 18 تا 28 آپریل در چین برگزار می شود.قزاقستان ترکیب تیم خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کرد و از مهم ترین چهره های حاضر در این تیم ایلیا ایلین است. ایلیا قرار است در دسته 96 کیلوگرم وزنه بزند و به این ترتیب با ایوب موسوی رقابت خواهد داشت.

پیش از این کیانوش رستمی هم قرار بود در این دسته وزنه بزند اما او در آستانه مسابقات انصراف خود را اعلام کرد. سهراب مرادی هم به دلیل مصدومیت نتوانست در این مسابقات شرکت کند. با این وجود و با توجه به حضور ایلیا در دسته 96 کیلوگرم، مرادی و رستمی در مسابقات جهانی باید با این وزنه بردار رقابت کنند.

ایلیا در مسابقات جهانی 2018 در دسته 102 کیلوگرم و در قطر کاپ هم در دسته 109 کیلوگرم شرکت کرد. البته این وزنه بردار در این دو مسابقه که گزینشی المپیک 2020 نیز بود وزنه نزد و فقط وزن کشی کرد و تست دوپینگ داد.

در دسته 109 کیلوگرم هم که علی هاشمی قهرمان جهان و کیا قدمی حضور دارند، الکساندر زایچیکوف که برنز المپیک 2016 را در کارنامه دارد، وزنه می زند. قزاقستان با 10 وزنه بردار مرد و 8 زن در این مسابقات شرکت می کند.