آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۱
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* صد و شصتمین جلسه اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک صبح امروز با حضور هادی رضایی، محمدرضا مظلومی، قاسم قاسمی، حمید علی صمیمی، علی کشفیا، دکتر غلامرضا نوروزی 6 نفر عضو هیئت اجرایی و با حضور محمود خسروی وفا در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار می شود.در این نشست قرار است درباره وضعیت دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک بعد از گذشت 3 ماه از برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک تصمیم گیری و فرد منتخب با پیشنهاد رئیس کمیته ملی پارالمپیک و تایید اعضای هیئت اجرایی معرفی شود.شنیده می شود که دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک از درون کمیته و یکی از افراد مطرح در ورزش جانبازان و معلولان است.پیش از این مسعود اشرفی که بازرس کمیته ملی پارالمپیک نیز هست به عنوان سرپرست دبیرکلی عهده دار این پست بود.

* احسان حدادی در دومین مسابقه خود در سال 2019 در مسابقات بین المللی آمریکا، با رکورد 65.79 دوم شد. حدادی در مسابقه اول خود در سال جدید با رکورد 67.19 قهرمان شد. او سال گذشته فصل خود را با رکورد 68.85 متر آغاز کرده بود. احسان حدادی مدتی است برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر زیر نظر مربی آمریکایی اش مک ویلکینز در آمریکا تمرین می کند. مسابقات قهرمانی آسیا اوایل اردیبهشت برگزار خواهد شد.

* بعد از انتخاب مجدد عباس اورسجی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا و جهان، ابلاغ ریاست سید مجتبی سرمدی برای کمیته توسعه کبدی در جهان، از سوی فدراسیون جهانی کبدی صادر شد. بر این اساس ایران نماینده فدراسیون جهانی برای توسعه کبدی در سطح جهان خواهد بود. همچنین احتمال عضویت 5 تا 6 ایرانی در کمیته هایی از جمله داوران، مربیان فنی و مسابقات وجود دارد.

* در ادامه رقابت های تور جهانی تنیس روی میز فرانسه نوید شمس در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بخش انفرادی به مصاف چیریتا از رومانی رفت. در این بازی شمس موفق شد حریف خود را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه نهایی صعود کند. او با این صعود مدال خود را هم قطعی کرد.