آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۵۹
زندگی: سلامت
۱۴
خبر سلامت

بی اختیاری ادرار را به جای پنهان کاری درمان کنید

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: افرادی که دچار مشکلات ادراری هستند نباید این بیماری را پنهان کنند بلکه باید با مراجعه به پزشک به فکر درمان آن باشند، زیرا در غیر این صورت زندگی فردی و اجتماعی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

دکتر مهری مهراد افزود: افراد وسواسی و مبتلایان به استرس به مرور زمان به بی اختیاری ادرار مبتلا می شوند ؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز این مشکل باید هرچه زودتر اختلالات روانی خود را برطرف کنند. همچنین بیماران مبتلا به دیابت، ام.اس و پارکینسون و افرادی که دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات دارند، بیشتر دچار بی اختیاری ادرار هستند و باید با تشخیص به موقع درمان شوند.

وی تاکید کرد: 31 درصد زنان در میانسالی به دلیل کمبود استروژن دچار مشکلات ادراری می شوند. در واقع زنان قبل و بعد از یائسگی به دلیل کمبود استروژن دچار مشکلات ادراری زیادی می شوند.

وی با بیان این که 25 درصد مردان ایرانی نیز مشکلات ادراری دارند، اظهار کرد: به طور متوسط نیمی از مردان بالای 60 سال کشور نیز دچار این مشکل هستند و حتی بیمارانی داریم که پنج سال از بی اختیاری ادرار رنج می برند و باید هر چه سریع تر برای درمان به پزشک اورولوژیست مراجعه کنند.

این متخصص ادامه داد: سه درصد کودکان کشور نیز بی اختیاری ادرار دارند و در واقع این بیماری به علت اختلال در عصب های مثانه بوده و به راحتی به صورت سرپایی و مصرف دارو می توانند درمان شوند.

این جراح اورولوژی و مثانه تصریح کرد: بی اختیاری ادراری هنگام سرفه و عطسه، پریدن، خندیدن و فعالیت فیزیکی برای فرد ایجاد مشکل می کند که با فیزیوتراپی، لیزر و روش های جراحی غیرتهاجمی قابل درمان است. درمان های تزریقی و لیزر به صورت سرپایی برای افرادی که دچار بی اختیاری ادراری و مشکلات جنسی هستند، بسیار مفید است. / جام جم