آرشیو سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۷۰۳۶
رسانه
۱۵
شهروند خبرنگار

حمایت از کسب و کارهای داخلی در شبکه های اجتماعی

رهبری سال 1398 را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند تا پیرو شعار سال قبل یعنی «حمایت از کالای ایرانی»، مردم در گوشه و کنار ایران توجه بیشتر به محصولات داخلی داشته باشند و موجب رونق تولیدات ملی را فراهم آورند. با این اتفاق از مدتی قبل پویشی با عنوان # کسب- و- کار-اجتماعی توسط کاربران ایرانی راه اندازی شد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کاربران اجتماعی در این پویش بخش غیررسمی اقتصاد که حیطه فعالیت های خارج از نظارت دولت و قوانین مالیاتی را شامل می شود مورد توجه قرار دادند تا بر این اساس کالاهای دست ساز یا محصولاتی که هرچند به صورت محدود تولید می شوند را به همه کاربران ایرانی معرفی کنند و از این طریق بتوانند بازار بهتر و گسترده تری در اختیار داشته باشند.

بخش ویژه ای از مطالب منتشر شده در # کسب- و- کار-اجتماعی به زنان نان آور خانوار اختصاص یافت و بسیاری از افرادی که کارگاه های تولیدی یا فرصت های شغلی در اختیار دارند، آنها را معرفی کردند تا زنان با مهارت های مختلف بتوانند فرصت های شغلی جدید پیش رو داشته باشند. در بخش دیگر کاربران ایرانی سعی کردند با این پویش به کاربران آموزش دهند که چطور بدون سرمایه گذاری و در فضای داخل خانه محصولات مختلف را تولید کنند و به درآمد برسند.

در بسیاری از مطالبی که در این پویش اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، کاربران سعی کردند یکدیگر را با نحوه هدف گذاری، تعیین راه و... آشنا سازند و نشان دهند که یک کسب و کار اجتماعی از منظر مدیریتی چه مراحلی را پشت سر می گذارد و چگونه به نتیجه می رسد.

پویش #کسب-و-کار-اجتماعی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و انجمن های خیریه، مراکز کاریابی و حتی سازمان های فنی و حرفه ای کشور نیز مطالب خود را در آن به اشتراک گذاشته اند و در کنار آن پویش های دیگر از جمله #کارآفرینی-اجتماعی، # تجارت-عادلانه و... نیز مطالب مربوطه را در اختیار کاربران می گذارند.